تغییر بهره بردار قلعه تاریخی قمیشلو زمین خواری نیست + تصویر مستندات

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان درباره صدور سند برای ۱۸ هکتار از محدوده قلعه تاریخی و باغ قمیشلو گفت: مالکیت این اراضی به نام دولت است و طبق بند (د) ماده ۲۶ آیین نامه اموال دولتی تنها بهره بردار آن از محیط زیست به نام میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان تغییر کرده است.

علی بهبهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، درباره صدور سند ۱۸ هکتار از محدوده قلعه و باغ قمیشلو به نام اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان اظهار کرد: برای صدور سند در حوزه املاک متعلق به دولت برخی مستندات وجود دارد که گواهی بند (د) ماده ۲۶ آئین نامه اموال دولتی یکی از آنها است و این گواهی را وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان متولی املاک دولتی صادر می‌کند.

گواهی بند (د) به معنی مالکیت بالاصاله یک دستگاه دولتی نیست

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان ادامه داد: در این گواهی، مالکیت به نام دولت است و فقط دستگاه بهره بردار مشخص می‌شود؛ به بیان دیگر صدور گواهی بند (د) برای یک دستگاه دولتی به معنی مالکیت بالاصاله آن دستگاه دولتی نیست که ملک طلق آن دستگاه باشد و با گواهی بند (د) فقط بهره بردار تعیین می‌شود.

بهبهانی با بیان اینکه اداره ثبت اسناد و واحدهای شهرستانی تنها مجری بند (د) است، گفت: بهره بردار ملک دولتی که در گذشته به نمایندگی اداره کل محیط زیست اصفهان بوده است طی تشریفات قانونی با صدور گواهی بند (د) به نام اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری این استان تغییر یافته است.

وی اضافه کرد: فقط بهره بردار قلعه قمیشلو از اداره محیط زیست به میراث تغییر یافته و هیچ اقدام خلافی در اداره ثبت رخ نداده است و اداره ثبت اسناد شهرستان تیران با رعایت همه تشریفات قانونی گواهی بند (د) را صادر کرده است.

بهبهانی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی گواهی بند (د) برای تغییر بهره بردار قمیشلو را دی ماه سال ۹۸ صادر کرده است، توضیح داد: دستگاه دولتی (میراث) پیگیری‌های لازم را از طریق اداره کل اقتصاد و دارایی استان انجام داده و وزارت خانه براساس بند (د) ماده ۲۶ اموال دولتی گواهی را صادر کرده است و نماینده اداره کل اقتصاد و دارایی استان صورت جلسه را در اداره ثبت اسناد شهرستان تیران امضا کرده و این سند تحویل خزانه شده است پس زمین خواری نبوده است.

مطلب حق را در افکار عمومی وارونه جلوه دادند

وی افزود: تمام هیاهو در فضای مجازی جریان سازی است و به نظر می‌رسد مسائل پشت پرده‌ای وجود دارد؛ این افراد اگر گفتار و رفتار خود را تعدیل نکنند جریان پشت پرده قابل پیگرد است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی درباره صدور گواهی برای قلعه قمیشلو، گفت: سوال این است افرادی که انتسابی با دستگاه دولتی ندارند چگونه به تصویر اسناد مالکیت متعلق به دولت و سوابق آن دستگاه دسترسی پیدا کنند که با آنها در فضای مجازی جریان سازی کنند و البته با صداقت هم موضوع را مطرح نکنند و در افکار عمومی مطلب حقی را وارونه جلوه دهند؟ بهتر بود در این کلیپ به گواهی بند (د) نیز اشاره می‌شد.

بهبهانی اظهار کرد: این اقدام مسئولیت دنیوی و اخروی دارد و به کسانی که به اینها خط می‌دهند و اسناد را در اختیار آنها قرار داده‌اند هشدار می‌دهیم که این موضوع پیگرد قانونی دارد.

تغییر بهره بردار قلعه قمیشلو زمین خواری نیست

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان تصریح کرد: بهره برداری از ملکی که به نام دولت از دستگاهی به دستگاه دیگر تغییر کرده زمین خواری نیست؛ اگر بین دستگاه‌های دولتی مانند محیط زیست و میراث فرهنگی اختلاف نظری وجود دارد به جای فضا سازی بهتر است موضوع را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری که عالی‌ترین مرجع رسیدگی است، حل و فصل کنند.

بهبهانی با تاکید بر اینکه وظیفه ما اجرای گواهی بند (د) است، گفت: برای اداره ثبت اسناد هیچ تفاوتی ندارد که بهره بردار یک ملک محیط زیست یا میراث فرهنگی باشد زیرا مرجع صدور گواهی سازمان ثبت اسناد نیست دستگاهی است که به موجب قانون اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: کارمند و رئیس ادارات ثبت اسناد بدون مستندات به هیچ وجه نمی‌توانند اقدام کنند چون اثر امضا و سوابق آن ماندگار است و ایراد حق و ایجاد تکلیف می‌کند کمااینکه اعتماد عمومی دستگاه‌های اداری به مردم نیز طبق سند است و اداره ثبت که برای صدور سند اقدام می‌کند باید این اعتماد را در رفتار خود متبلور کند.

کد خبر 443793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمخ بیت سیاح IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    خیلی خوب است ازمون مشاوره ای برای همه ما لازم است