بررسی اولین‌های سینمای ایران در روزی روزگاری سینما

همزمان با روز ملی سینما در روز جمعه (۲۱ شهریورماه)، رادیو نمایش ویژه‌برنامه روزی روزگاری سینما را به روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، ریحانه یزدان‌دوست - تهیه‌کننده برنامه رادیویی «روزی روزگاری سینما» - در این زمینه گفت: در این برنامه تاریخچه کوتاهی از ورود سینما به ایران گفته می‌شود و بخش‌هایی تحت عنوان اولین‌های سینمای ایران مثل اولین بازیگر زن ایرانی روح‌انگیز سامی‌نژاد و پخش صدایی از او که شامل مشکلات او به عنوان بازیگر زن در آن زمان می‌شود. همچنین درباره اولین کارگردان زن ایرانی، گفت‌وگو و اولین مطبوعات سینمایی ایران و آهنگسازی و اهمیت موسیقی فیلم و تدوین از دیگر بخش‌های این برنامه است.

او افزود: در حقیقت در این برنامه از تمام اولین‌های سینما در ایران گفته و البته در یک بیوگرافی کوچک درباره آن توضیح داده می‌شود. همچنین با استادان هر رشته نیز گفت‌وگوهایی انجام می‌شود؛ به عنوان مثال اگر از آهنگسازی مرحوم بابک بیات گفته می‌شود، صدای بابک بیات نیز پخش می‌شود. در این برنامه از درگذشتگان نیز یاد می‌شود و گفتگوهایی که در گذشته با زنده‌یاد محمدعلی کشاورز و زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی داشتیم را مجدد برای علاقه‌مندان به سینما پخش می‌کنیم.

یزدان‌دوست یادآور شد که در بخشی دیگر از برنامه مدیر روابط عمومی انتشارات سروش تازه‌ترین کتاب‌ها درحوزه سینما را معرفی می‌کند.

«روزی روزگاری سینما» به تهیه‌کنندگی ریحانه یزدان‌دوست، گویندگی فاطمه نیرومند و نویسندگی مهدی خانی‌پور، روز جمعه (۲۱ شهریورماه) ساعت ۱۸:۰۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

کد خبر 443559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.