بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر (ص) توهین به ادیان الهی است

رئیس خانه احزاب ایران در محکومیت بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: مسببان و حامیان این رفتار داعش‌گونه و طالبانیسم غربی باید بدانند که توهین به پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) نه تنها توهین به دین مبین اسلام بلکه توهین به تمامی پیامبران و ادیان الهی است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی خانه احزاب، سید شهاب‌الدین صدر روز چهارشنبه در بیانیه‌ای در محکومیت بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار کرد: بار دیگر کینه‌توزان دین مبین اسلام و کوته‌بینان لیبرال دموکراسی غرب با بازنشر کاریکاتوری موهن به بهانه آزادی بیان به ساحت مقدس پیامبر رحمت و مهربانی توهین کردند.

وی افزود: اگرچه دنیای به اصطلاح متمدن اروپایی و آمریکایی در طول سال‌های اخیر با به راه‌انداختن فتنه‌هایی چون داعش و طالبان سعی زیادی کردند تا چهره‌ای خشونت‌بار از اسلام را به نمایش بگذارند لیکن دستان در خون آغشته و پلیدشان این‌بار به گونه‌ای دیگر رخ نمایان کرد.

رئیس خانه احزاب خاطرنشان کرد: بازنشر میلیونی کاریکاتور موهن علیه پیامبر اعظم (صلوات الله علیه) نه تنها دل مسلمانان عالم، بلکه دل تمامی متدیّنین و آزادگان جهان را عمیقاً غصه‌دار کرده است.

صدر تصریح کرد: در کجای تاریخ عقلانی بشریت توهین به ادیان و پیامبران آنان، مولفه‌ای برای نشان دادن آزادی بیان قلمداد شده است؟ مسلمانان راستین، هرگز چنین رفتارهایی را فراموش نخواهند کرد.

وی ملت اظهار کرد: مسببان و حامیان این رفتار داعش‌گونه و طالبانیسم غربی باید بدانند که توهین به پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) نه تنها توهین به دین مبین اسلام؛ بلکه توهین به تمامی پیامبران و ادیان الهی است. در کجای تورات و انجیل چنین رفتاری ستوده و یا توصیه شده است؟ در کدام اندیشه زلال انسانی و عرفانی و حتی تفکرات لیبرالیستی و اومانیستی هجمه و کشیدن کاریکاتور موهن، نشانه پیشرفت، توسعه و آزادی بیان است؟

رئیس خانه احزاب ایران ادامه داد: شگفت آنکه مدعیان و بنیانگذاران چنین مکاتبی مدعی‌اند که احترام به ادیان و مذاهب نشانه‌ای بر رشد و توسعه اجتماعی و سیاسی جوامع پیشرفته است. این در حالی است که رئیس جمهوری خام و ناپخته فرانسه بازنشر این کاریکاتور را نشانه‌ای از آزادی بیان می‌داند. وی با حمایت از چنین رفتارهایی در حقیقت به نام آزادی‌بیان در حال ترویج توحش مدرن در اروپای دین‌گریز است.

صدر اضافه کرد: به راستی که باید گفت امروزه در اروپا و آمریکا معرفت، منطق و عقلانیت جای خود را به عصبیت کورکورانه و جاهلانه عصر تاریکی داده است. از سران و متفکران و کشیشان اروپایی و غربی باید پرسید کدام روان سلیمی می‌پذیرد که باید برای دفاع از آزادی به عقاید مسلمانان توهین کرد؟

وی خاطرنشان کرد: اندوه بزرگی است زیستن در قرنی که شباهت زیادی به عصر جاهلیت غرب وحشی دارد. در حقیقت باید اعتراف کنند که فرهنگ و تمدن با فناوری و توسعه در دنیای مدرنیته دین زده، رشد نکرده است. هنر که باید راه رستگاری باشد و سرشار از معرفت و حکمت به ابزاری برای خنجر کشیدن بر قلب و روح دین‌داران تبدیل شده است.

رئیس خانه احزاب ایران تصریح کرد: خانه احزاب ایران از پشت صحنه چنین رفتارهایی که هرچند وقت یک بار از سوی برخی دولت‌ها نیز حمایت می‌شود، در شرایطی که همه‌گیری جهانی بیماری کرونا باعث استیصال شرق و غرب عالم و ناتوانی قدرت‌های جهانی در حفظ جان انسان‌ها و وضعیت نابهنجار اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی آمریکا، اروپا و هم‌پیمانانشان شده با طراحی اینگونه رفتارهای غیرانسانی و ضد حقوق بشری باعث انحراف افکار عمومی جهانی شده تا از نقشه‌های شوم صهیونیستی آمریکایی آنان غافل شوند اعلام نگرانی عمیق کرد.

صدر افزود: خانه احزاب ایران به نمایندگی از احزاب، سازمان‌ها، جمعیت‌ها و گروه‌های سیاسی کشور، از دستگاه دیپلماسی کشورمان، نهادهای دینی و مذهبی و رهبران آنان، احزاب اسلامی، انقلابی، مستقل و آزاده، اندیشمندان و آزادگان در سراسر این کره خاکی می‌خواهد که با محکوم کردن چنین رفتارهایی با عاملان و حامیان آن نیز برخورد جدی و شایسته صورت گیرد.

وی یادآور شد: دولت فرانسه و شخص رئیس جمهوری آن باید رسماً از ساحت مقدس رسول اکرم (ص) و مسلمانان جهان عذرخواهی کنند. عاملان و مباشران بازنشر این کاریکاتور باید در محکمه صالحه و بین‌المللی محاکمه و مجازات شوند.

رئیس خانه احزاب ایران اظهار کرد: عمل آنان در حقیقت نقض صریح و آشکار حقوق انسانی است. عقاید دینی انسان‌ها از جمله حقوق عمومی و بین‌المللی است که باید نهادهای قضائی ملی و بین‌المللی نسبت به آن اقامه دعوا کنند. خانه احزاب ایران امیدوار است اینبار وجدان خفته غرب بیدار شود تا با برخورد قاطع از تکرار رفتارهایی مشابه جلوگیری کند.

کد خبر 443376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.