دور جدید مذاکرات پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی از ۲۷ مهرماه

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: دور جدید مذاکرات ایران با کشورهای خارجی در خصوص پرداخت غرامت سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی ٢٧ مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، تورج دهقانی زنگنه امروز چهارشنبه و پس از بازدید از وضعیت پروازهای فرودگاه مهرآباد و نظارت میدانی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جمع خبرنگاران درباره زمان مذاکرات ایران با اوکراین در خصوص سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، اظهار کرد: این جلسه روز ٢٧ مهرماه و در تهران و با حضور کشورهای مربوطه برگزار می‌شود.

پیش از این معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه از برگزاری دور آتی مذاکرات با طرف اوکراینی درباره سانحه سقوط هواپیمای این کشور در نیمه دوم مهرماه در تهران خبر داده بود. بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی مبنای پرداخت غرامت در این سانحه هوایی اسناد بین‌المللی است.

همچنین رئیس سازمان هواپیمایی پیشتر گفته بود که مذاکره در خصوص مسائل مربوط به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی از جمله موضوع پرداخت غرامت در مذاکرات گذشته کلید خورد و قرار است جلسه بعدی در مهر ماه در تهران برگزار شود.

وی اظهار کرده بود: آنچه مسلم است اینکه ایران مسؤولیت این خطا را پذیرفته، بنابراین در خصوص مذاکره برای پرداخت غرامت کاملاً آماده است.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پرداخت غرامت مقدماتی دارد که در حوزه‌های فنی و حقوقی به نتیجه خواهد رسید و بر مبنای تفاهمی که صورت خواهد پذیرفت، انجام می‌شود.در حدود اصول بین‌المللی و بدون تبعیض غرامت پرداخت خواهد شد و شامل هر گروهی خواهد بود که در این سانحه صدمه دیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 443291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.