هدف نمایشگاه "خطِ خون" آموزش غیرمستقیم در قالبی هنرمندانه است

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان هدف از برپایی نمایشگاه "خط خون" در گذر فرهنگی چهارباغ را ارائه آموزش‌های غیرمستقیم به شهروندان در قالبی حرفه‌ای و هنرمندانه دانست.

به گزارش ایمنا، محمد عیدی درباره برگزاری سیر نمایشگاهی "خط خون" با موضوع محرم در گذر فرهنگی چهارباغ اظهار کرد: نمایشگاه خط خون برنامه‌ای ترکیبی و تلفیقی و عرصه‌محور است که از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، مدیریت طرح عالی چهارباغ و حوزه هنری اصفهان برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه به طول هزار و ۱۰۰ متر شامل ۸۰ سازه نمایشگاهی و یک گالری شامل ۱۷۰ تابلو گرافیکی است که منتخبی از آثار جشنواره دوسالانه گرافیک حوزه هنری بوده که ۲۰۰ نفر از هنرمندان، مجریان و عوامل دیگر نیز در آن به اجرای برنامه می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: هدف اصلی برنامه‌های تلفیقی عرصه‌محور این است که به استقبال مخاطبان خود برود و با استفاده از آموزش‌های غیرمستقیم و در قالب‌های حرفه‌ای و هنرمندانه به انتقال معنا به آنها، اقدام کند.

عیدی تصریح کرد: بازدیدکنندگان در مسیر بازدید از این نمایشگاه با نمادهای عاشورایی نیز روبه‌رو شده و صحنه‌هایی از عاشورا به صورت تعزیه یا اجرای تک‌نفره به نمایش درمی‌آید تا مفاهیم عاشورایی را به مخاطب منتقل و در او حس معنوی ایجاد کند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین تأثیر چنین نمایشگاهی این است که توانستیم یکی از مهم‌ترین رخدادهای تاریخ اسلام را که در نظام باور ما ایرانیان تأثیر بسیار شگرفی داشته است در یک فضای باز شهری و مرکز رویداد بازتولید کنیم.

وی همچنین افزود: تلاش کردیم در جهت اشاعه مفاهیمی مانند فداکاری، ایثار و شهادت که در قیام حضرت اباعبداله الحسین (ع) بسیار مشهود است، ویژه‌برنامه‌هایی برای این ایام طراحی کنیم که در قالب پخش برنامه رادیویی در چهارباغ به اجرا درآمده است.

عیدی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم اتفاقاتی که جنبه معنابخشی به زندگی ما دارند و می‌توانند فرآیند جامعه‌پذیری و فرهنگ‌پذیری را در شهروندان تقویت کنند، در قالب‌های جدیدتر و امروزی‌تر و متناسب با نظام باورهای دینی جامعه به مردم عرضه کنیم تا شهروندان با نگرش‌های متنوع و متکثر ارتباط خوبی با این موضوعات پیدا کنند.

گفتنی است؛ سیر نمایشگاهی "خطِ خون" شامل تابلوهای گرافیکی، اجرای تعزیه و پرفورمنس و پخش زنده رادیو با موضوع عاشورا تا ۲۵ شهریورماه در گذر فرهنگی چهارباغ حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب برپا است.

کد خبر 443162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.