واکسیناسیون ۳۰ قلاده سگ بدون صاحب در لنگرود

شهردار لنگرود گفت: به منظور رفع نگرانی شهروندان ۳۰ قلاده سگ بدون صاحب پس از زنده گیری از سطح این شهر، واکسینه شدند.

سیدمهدی رجایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل افزایش تعداد سگ‌های سرگردان در شهر گردشگرپذیر لنگرود، در سال جاری جلسه‌ای با حضور شهرداری لنگرود و شهرداران شهرهای همجوار، ادارات دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد و نحوه جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب بررسی شد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ناقل بودن سگ‌های بدون صاحب، شهرداری با اخذ مجوزهای لازم از اداره دامپزشکی، سگ‌های بدون صاحب را پس از زنده‌گیری از سطح شهر، توسط دامپزشک این اداره معاینه، انگل زدایی و واکسینه و در ادامه عقیم سازی می‌کند.

شهردار لنگرود با بیان اینکه در مرحله اول این طرح، امسال در محل کشتارگاه سابق این شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد ۳۰ قلاده سگ بدون صاحب پس از جمع آوری، شستشو، انگل زدایی و واکسینه شدند. اضافه کرد: فردا نیز تعداد ۲۰ قلاده دیگر تیمار و واکسینه خواهند شد.

رجایی عنوان کرد: سگ‌های بدون صاحب پس از بی خطرسازی، پلاک گذاری شده و بعد از ۴۸ ساعت دوباره در سطح شهر رهاسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشاهده شده، بعضی افراد در شهرهای همجوار پس از جمع آوری سگ‌های بدون صاحب آنها را شبانه با خودروهای باری حمل کرده و در شهر لنگرود رهاسازی می‌کنند. تاکید کرد: امیدواریم نیروی انتظامی با کنترل مبادی ورودی شهر لنگرود از ورود خودروهای حامل سگ‌های بدون صاحب به محدوده این شهر جلوگیری کند.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 443156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.