جهانگیری: خانواده‌ها هیچ اجباری برای نحوه آموزش فرزندان خود ندارند

معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: بر اساس آنچه که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است، خانواده‌ها هیچ اجباری برای نحوه آموزش فرزندان خود ندارند

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اسحاق جهانگیری صبح سه شنبه در بازدید از یکی از مدارس منطقه شهر تهران اظهار کرد: کرونا باعث شد مدارس ۱۵ روز زودتر از سال‌های گذشته بازگشایی شوند.

وی افزود: ویروس کرونا سراسر دنیا را فراگرفته و تمام کشورها با آن درگیر هستند و هر کشوری با بضاعتی که دارد با آن برخورد می‌کند. امید است با تدابیری که اندیشیده شده، این بیماری را پشت سر بگذاریم.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری مجاهدت‌هایی که کادر درمان کشور در این دوره از خود نشان دادند، خاطرنشان کرد: کادر پزشکی با تمام توان به میدان آمدند، مردم هم خیلی خوب همراهی کردند که نمونه‌ای از این همراهی‌ها برگزاری آئین ۱۳ به‌در امسال بود که حاکی از فرهنگ بالای جامعه داشت.

جهانگیری ادامه داد: در ایام عزاداری‌های ماه محرم و عاشورا، حضور گسترده در آئین‌ها جز فرهنگ ایران و شیعه است، اما امسال مردم همان کاری را انجام دادند که رهبر معظم انقلاب فرمودند. بنابراین این فرهنگ نهادینه شد که مراسم انجام دهیم، اما پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنیم.

وی اظهار کرد: با اعتمادی که جامعه به معلمان دارد مطمئن هستم معلمان می‌توانند از عهده استمرار آموزش‌ها در این ایام به‌خوبی برآیند. امروز جامعه بیشترین اعتماد را به معلمان دارد و به همین واسطه است که جگرگوشه خود را به معلم می‌سپارد و اعتماد می‌کند. البته این اعتماد مسئولیت آموزش‌وپرورش را خیلی سنگین می‌کند لذا علاوه بر وظایف هرساله مسئولیت بهداشت و سلامت دانش آموزان نیز به آن اضافه شده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مطمئنم مدیران مدارس هم خود را جای والدین دانش‌آموز قرار می‌دهند و از فرزندانشان به‌خوبی مراقبت می‌کنند. آموزش‌وپرورش در ایام شیوع ویروس کرونا خیلی قوی کار کرد؛ لذا از تلاش‌هایی که در این مدت انجام شده، تشکر می‌کنم.

جهانگیری با قدردانی از آموزش و پرورش برای مدیریت برنامه‌های آموزشی در کنار شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: بر اساس آنچه که وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام کرده است، خانواده‌ها هیچ اجباری برای نحوه آموزش فرزندان خود ندارند و روش‌های مختلف و متنوعی پیش روی جامعه قرار گرفته و خانواده‌ها می‌توانند هر روشی که مناسب می‌دانند را انتخاب کنند.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش برای ارائه آموزش‌ها سه روش ارائه کرد، اظهار کرد: شبکه شاد مبتنی بر آموزش‌های مجازی و اینترنت است که خوشبختانه اینترنت آن را نیز رئیس‌جمهوری رایگان اعلام کرد.

معاون اول رئیس جمهور در باره روش‌های دوم و سوم در مورد آموزش‌های ایام کرونا نیز گفت: مدرسه تلویزیونی و آموزش حضوری دو روش دیگری هستند که خانواده‌ها مخیرند یکی از سه روش را برای فرزندشان انتخاب کنند. همچنین همه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند به آموزش‌وپرورش در این مسیر کمک کنند تا آموزش‌وپرورش دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشد.

کد خبر 443123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.