شهریاری: وضعیت تهدید سلامت کشور در پاییز و زمستان بدتر می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس و بیان اینکه در پاییز و زمستان با شیوع آنفلوآنزا وضعیت تهدید سلامت کشور بدتر می‌شود، گفت: دانش آموزان با یکدیگر روابط دوستانه دارند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. ما نگران سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های آن‌ها هستیم.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با نحوه بازگشایی مدارس گفت: در حال حاضر مشکل اساسی این است که حتی بعضی از افراد بالغ هم به رعایت توصیه‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند، اما دولت انتظار دارد بتواند کودکان را مجبور به ماسک زدن کند.

وی افزود: رئیس جمهور از تاکید بر برپایی آموزش حضوری می‌گوید، اما از افتتاح حضوری مدارس پرهیز می‌کند. آقای روحانی باید به حفظ سلامت مردم بیشتر توجه کند و مسائل بهداشتی را جدی بگیرد.

شهریاری با اشاره به بازگشایی مدارس به صورت حضوری و بیان اینکه در پاییز و زمستان با شیوع آنفلوآنزا وضعیت تهدید سلامت کشور بدتر می‌شود، گفت: دانش آموزان با یکدیگر روابط دوستانه دارند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. ما نگران سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های آن‌ها هستیم.

شهریاری ادامه داد: دولت باید بداند که در مناطق محروم شرایط لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد و ۵۰ درصد از ساکنان در زمینه خرید ماسک ناتوان هستند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان متولی حفظ سلامت کشور است افزود: به گفته وزیر بهداشت، مدارس کشور مانند مدارس اروپایی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دایر می‌شوند. خوشحالیم که سیستم آموزشی در سیستان و بلوچستان، ایلام، بوشهر و هرمزگان مانند اروپاست!

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: متأسفانه در ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ یک از نمایندگان مجلس حضور ندارند و به همین دلیل نمی‌توان با صحبت‌های غیرمنطقی مخالفت کرد.

شهریاری در مورد افزایش قیمت وسایل بهداشتی اظهار کرد: اگر بگوییم در این زمینه نظارت وجود دارد، فقط شعار داده‌ایم. متأسفانه ماسک‌های موجود در کشور استاندارد نیستند و برای بهبود شرایط فقط باید از خدا کمک خواست. در جلسه امروز کمیسیون بهداشت، معاون وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت حضور دارند و در مورد نحوه آموزش حضوری مدارس گفت و گو خواهند شد.

کد خبر 442673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.