پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به موسسه ارتقا یافت

با موافقت قطعی شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی ارتقا یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با تبدیل ساختار و ارتقای پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به مؤسسه، موافقت قطعی خود را اعلام کرد.

علاوه بر چهار گروه پژوهشی پیشین این مؤسسه که داری موافقت قطعی هستند با ایجاد گروه‌های جدید مطالعات علم و فناوری، مطالعات ارتباطات و فضای مجازی برای مدت دو سال موافقت اصولی شد.

غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره تاکید کرد: گروه‌های پژوهشی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، بیش از پیش متناسب با نیازهای معاونت فرهنگی و اجتماعی و سایر معاونت‌های وزارت عتف و نیازهای فرهنگی و اجتماعی مرتبط با دستگاه‌های اجرایی، فعالیت خود را ادامه دهند.

حسین میرزایی، رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی هم به مناسبت ارتقای پژوهشکده به مؤسسه گفت: براساس برنامه پژوهشی گروه‌ها، بخش عمده فعالیت‌های اعضای هیأت علمی مؤسسه به رفع نیازهای بخش‌های مرتبط در وزارت علوم معطوف بوده که رشد چشمگیر آثار و تولیدات علمی همکاران در چند سال اخیر حاصل همین برنامه محوری و تمرکز بر زمینه‌های پژوهشی مشخص است.

وی تاکید کرد: در دوره جدید فعالیت مؤسسه تلاش می‌شود با هماهنگی معاونت پژوهش و فناوری و تعامل بیشتر با سایر معاونت‌ها و بخش‌های مختلف نظام آموزش عالی، علم و فناوری اقدامات علمی مؤسسه اثربخشی بیشتری داشته باشد.

مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی ۱۷ سال پیش در قالب پژوهشکده‌ای با چهار گروه پژوهشی مطالعات اجتماعی، مطالعات فرهنگی، مطالعات آینده‌نگر و مطالعات زنان، فعالیت خود را آغاز کرد و در سایه تلاش‌های جمعی و عملکرد اثربخش و موفق پژوهشکده به مؤسسه ارتقا یافت.

کد خبر 442597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.