کلاس‌های عملی کمتر ارائه می‌شود/اولویت با دانشجویانی است که فارغ‌التحصیل می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: تلاش شده است تا حد امکان کلاس‌های عملی در ترم جاری کمتر ارائه شود، اما لازم است واحد درسی آن برای دانشجویانی که در آستانه فارغ التحصیلی قرار دارند ارائه شود.

فرید نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از روز یکشنبه _۱۶ شهریور ماه_ انتخاب واحد حدود هفت هزار نفر به صورت اینترنتی انجام می‌شود.کلاس‌های آموزشی این دانشگاه از ۳۱ شهریورماه در فضای مجازی برگزار می‌شود و بخش تئوری واحدهای عملی دانشگاه نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلاس‌ها در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری کلاس‌ها از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات واحد دانشگاه استفاده می‌کنیم و همانند دو ترم گذشته یعنی ترم بهمن و ترم تابستان، آموزش مجازی در قالب همان زیرساخت انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر خاطرنشان کرد: کلاس‌ها برای دانشجویان جدیدالورود نیز از هفته دوم مهرماه و مطابق با دستورالعمل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نعیمی با بیان اینکه آموزش مجازی به صورت آنلاین اجرا می‌شود، تاکید کرد: دانشجو و استاد در یک فضای مشترک با یکدیگر قرار می‌گیرند و همه مباحث درسی در زمان مقرر خود به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در فرآیند آموزش مجازی سه بخش دانشجو، استاد و فناوری اطلاعات و سرورهای دانشگاه وجود دارد که باید ارتباط بین دانشجو و استاد را برقرار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر ادامه داد: استاد اغلب با ارائه پاورپوینت یا فایل‌های محتوای الکترونیکی تدریس خود را انجام می‌دهد. تدریس در زمان مقرر خود انجام می‌شود و در صورت لزوم فیلم کلاس‌ها نیز برای مرور مطالب در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.

نعیمی تاکید کرد: تلاش شده است تا حد امکان کلاس‌های عملی در ترم جاری کمتر ارائه شود، اما لازم است واحد درسی آن برای دانشجویانی که در آستانه فارغ‌التحصیلی قرار دارند، ارائه شود.

وی ادامه داد: مطابق دستورالعمل ابلاغ شده تا آبان ماه امکان برگزاری کلاس‌های عملی، کارگاهی و عملیاتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور کمترین تعداد دانشجو وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: بخش تئوری کلاس‌های عملی به صورت مجازی برگزار می‌شود و در صورت نیاز به حضور دانشجو در محل برای بخش عملی، دانشجویان به گروه‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند و کلاس‌ها با فاصله گذاری برگزار می‌شود؛ البته اولویت با دانشجویانی است که فارغ‌التحصیل می‌شوند.

کد خبر 442503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.