ممنوعیت مراسم سال نو در پاسخ به بحران اقتصادی کرونا

شهردار پراگ، پایتخت جمهوری چک، اعلام کرده است که در سال نو آتش‌بازی برای عموم مردم در سراسر شهر ممنوع خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته شهردار پایتخت جمهوری چک در رسانه‌های اجتماعی رسماً اعلام کرده است که به منظور حفظ حیوانات و محیط زیست از تبعات سر و صداها و آلودگی‌های حاصل از آتش‌بازی‌های سال نو در نظر دارد هرگونه فعالیت در این زمینه را ممنوع کند. شهردار در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرده که جایگزین کردن هر گونه اقدام سرگرم‌ کننده مشابه که به محیط زیست و جانداران آسیب بزند نیز ممنوع خواهد بود و افرادی که سعی بر نقض این قانون داشته باشند، با برخورد جدی مأموران امنیتی مواجه خواهند شد. پیش از این نیز مقامات رسمی در بسیاری از کلانشهرهای مدرن جهان همین روند را در پیش گرفته و به پیامدهای مثبتی در این زمینه دست یافته‌اند.

متأسفانه هر ساله ما شاهد تلفات جانی و زیست‌محیطی حاصل از برگزاری آیین‌هایی هستیم که به مناسبت‌های مختلف در ایام خاصی از سال برگزار می‌شود. گاهی این وقایع اثراتی درازمدت و حتی دائمی از خود بر جای می‌گذارند که حتی ممکن است به نقص عضو یا مرگ افراد ختم شود. حال بماند این‌که آیین‌هایی مانند آتش‌بازی در همان زمان وقوع نیز اثرات مخربی از خود بر محیط، کیفیت هوا، جانداران و گاهی بر سازه‌ها بر جای می‌گذارند.

شهردار پراگ در نظر دارد از طریق ذخیره بودجه مورد نیاز برای برگزاری آئین آتش‌بازی که چیزی حدود ۷۶ هزار یورو برای سال ۲۰۲۱ تخمین زده شده است، به جبران بحران اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا کمک کند. از سوی دیگر روند شیوع بیماری کووید -۱۹ تا ایام سال نو قابل پیش‌بینی نیست و چه بسا به میزان زیاد در میان مردم گسترش یابد که گرد هم آمدن شهروندان برای برگزاری آئین، وضعیت کرونا را بحرانی‌تر خواهد کرد.

کد خبر 442419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.