دارا دوم، کلید آرامش این روزهای بورس است

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: دارا دوم یا صندوق پالایشی یکم، کلید آرامش این روزهای بازار بورس است و بی‌شک پس از پایان مهلت نام‌نویسی در آن بازار تا حدودی رونق از دست رفته‌ خود را باز می‌یابد.

فاطمه روح‌الله امینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت کنونی بازار سهام و رشد منفی شاخص بورس در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: متأسفانه تعداد زیادی از سهامداران تازه وارد در بازار سرمایه که بخش قابل توجهی از سرمایه و نقدینگی خود را به بورس آورده بودند، به سرعت در حال خروج از بازار هستند و این یکی از معضلات بازار بورس در روزهای کنونی است.

وی افزود: سهامداران آماتور بازار انتظار این اصلاح چند ده هزار واحدی را در روند معاملات بورس نداشتند و تنها از رونق شاخص سهام در بازار سرمایه شنیده بودند؛ البته این روزها با حجم زیادی از تبلیغات منفی علیه برخی سهام‌ها و بازار بورس مواجه شده‌ایم و همین امر سقوط شاخص را تسهیل کرده است.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با اشاره به توقف روند عرضه اولیه‌های سودآور در بورس، خاطر نشان کرد: بخشی از روند اصلاحی شاخص سهام در روند معاملات روزانه بازار طبیعی است و از همین توقف نشأت می‌گیرد اما بخش قابل توجهی از آن نیز در ادامه خروج ناگهانی تعدادی از سهام‌داران از بورس است.

روح‌الله امینی اضافه کرد: دارا دوم یا صندوق پالایشی یکم، کلید آرامش این روزهای بازار است و بی‌شک پس از پایان مهلت نام‌نویسی در آن، بازار تا حدودی رونق از دست رفته‌ خود را باز می‌یابد.

وی با بیان اینکه قطعاً صندوق پالایشی یکم با حجم قابل توجهی از استقبال سهامداران روبرو خواهد شد و احتمال تمدید مهلت پذیره نویسی آن بسیار کم است، ادامه داد: بی‌شک تعداد چشمگیری از سهامداران بازار سرمایه نسبت به خرید این سهام مهم اقدام خواهند کرد زیرا قیمت اعمالی پالایشی‌ها با توجه به کاهش قیمت آنها و وجود بیست درصد تخفیف مناسب بوده و هیچ یک از سهامداران از این سود کلان راحت نخواهد گذشت.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود سهام دارا دوم در طول معاملات یک سال آینده بازار بیش از ۵۰ درصد بازدهی همراه داشته باشد و سهامداران نباید این فرصت طلایی را از دست بدهند.

روح‌الله امینی یادآور شد: ممکن است فرصت خرید دارا دوم در آینده وجود نداشته باشد زیرا با گذشت زمان قیمت سهام شرکت‌های مربوط به این صندوق افزایش پیدا می‌کند و فرصت استفاده از بازدهی آنها کاهش خواهد داشت.

کد خبر 442398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 1
    خدا لعنت کسی رو که مهلتش رو تمدید کرد
    • سنا IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      3 1
      براچی اینی میگی دقیقا؟
  • سنا IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 2
    واقعا خب این مردم باید چیکار کنن آخر بخرن یا نه؟؟
    • محسن IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      1 0
      سهام پالایش را بخرید ۴تا پالایشگاه مهم تو کشور هست اگه بلوکی میدادن هی میگفتند ای داد ای هوار اموال دولت را حراج کردن به ما ندادن
  • محمدرضا US ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 0
    آخه یکی نیست بگه مگه این بورس قراره آروم بشه تا وقتی دست دولته؟؟؟؟
  • هادی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 0
    تمدید مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم خبر خوب و مناسبی بود ، شاید طی هفته آینده با بهبود روند بازار از خریدش استقبال بشه
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    11 0
    اولین پیش بینی این خانم کارشناس غلط از آب در اومد و پذیره نویسی به علت عدم استقبال مردم تمدید شد !!
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 0
    باسلام خدمت عزیزان کارشناس که هر روز در خصوص بورس بصورت جانبدارانه و حمایتی سخنوری میفرمایند بایستی به این موضوع توجه فرمایید که تا زمانی که بازار سرمایه ،گرایش منفی دارد و شاخص رو به کاهش باشد ن تنها همه تمایل به فروش سهام خود خواهند داشت بلکه کسی سراغ خرید دارا دوم یا همون پالایش نخواهد رفت اینرا گفتم بخاطر اینکه دست اندرکاران ب موضوع اهمیت بدن و درصدد مرتفع نمودن مشکلات هرچی سریعتر اقدام نمایند
  • ناشناس IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    2 1
    دارا دوم بره به درک .
  • کارشناس IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    5 1
    تا دیشب 75میلیون تو صف خریدپالایش یکم ثبت کردن، اگه تمدید کردند به جهت این هست که استقبال برا خرید زیاده. استقبال زیادی شده.و این مقدار نقدینگی شاخص رو خیلی بالا میبره و سود زیادی به کسانی که خریدن میرسونه. بعد از پایان پذیره نویسی و باز شدن سهام،بورس بالا میره و بازار برمیگرده و سعودی میشه. فقط غافلگیر نشید. اواخر شهریور و اوایل مهر ماه وضعیت بالعکس شهریور ماه میشه.از مهر تا 22بهمن بازار سعودی میشه . پس مراقب سهام ارزشمندتون باشید تا اوایل مهرماه . پیروز و سربلند باشید.....