۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
باران معابر خلخال را مسدود کرد

بارش‌های رگباری و تند باران در شب گذشته و بامداد امروز (جمعه) موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی خلخال شد.

به گزارش ایمنا، رئیس اداره هواشناسی خلخال از بارش هشت میلیمتر باران در این شهر خبر داد و گفت: کوتاه بودن مدت زمان بارندگی همراه با شدت بارش‌ها علت جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی این شهر است.

فرامرز فرض‌الله‌پور اظهار کرد: در مدت ۱۴ روز از شهریورماه امسال ۳۶ میلیمتر باران در این شهر باریده که در مقایسه با میزان بارندگی پنج میلیمتری مدت زمان مشابه سال گذشته ۸۶ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های تابستان امسال در نوع خود بی‌سابقه است، افزود: در حالی که مجموع بارش‌های ۲ ماه اول تابستان پارسال در این شهر ۱.۲ میلی‌متر بود در تیر و مرداد امسال بیش از ۷۲ میلی‌متر باران در این منطقه باریده که این میزان در مقایسه با سطح بارندگی بلندمدت ۳۳ ساله خلخال نیز بیش از ۷۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او گفت: بارش باران شدید و رگباری هر چند موجب آب‌گرفتگی و جاری شدن سیل در معابر عمومی این شهر و طغیان رودخانه‌ها شده و خساراتی را به تأسیسات زیربنایی شهری، واحدهای مسکونی و دامی روستایی و بخش کشاورزی وارد کرد، ولی سرسبزی و وفور علوفه در مراتع و ییلاقات و نیز پرآبی رودخانه‌های فصلی شهرستان را به همراه داشته است.

فرض‌الله‌پور با بیان اینکه میانگین بارندگی سالانه خلخال ۳۶۶ میلیمتر است، افزود: در طول ۵.۵ ماه اول امسال بیش از ۳۱۰ میلی‌متر برف و باران در خلخال باریده که این میزان در مقایسه با مجموع بارندگی مدت مشابه پارسال که ۱۳۲ میلی‌متر بود، بیش از ۶۰ درصد افزایش دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 442362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.