اپیدمی تعطیلی تاسیسات گردشگری به کردستان رسید

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از ۴۷ دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی دارای مجوز فعالیت در این استان، چهار دفتر بطور موقت تعطیل شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان، حمید اسکندری گفت: این دفاتر بدلیل نداشتن کار و نبود مسافر سه تا چهار ماه درخواست تعطیلی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات گردشگری استان برای دریافت تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا معرفی شدند، اما تاکنون وام دریافت نکرده‌اند، اضافه کرد: قرار است تسهیلاتی که دولت تعیین کرده به این صنف پرداخت شود. این تسهیلات جدا از وامی است که به صورت کلی برای واحدهای متضرر از شیوع کرونا در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: با همفکری فعالین حوزه گردشگری پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت به وزارتخانه ارائه کرده‌ایم و منتظر نتیجه موافق یا مخالف آنها هستیم.

وی تاکید کرد: یکی از پیشنهادات اینکه تور لیدرها نمی‌توانند برنامه سفر ببندند و این کار باید توسط دفاتر خدمات مسافرتی انجام شود و این دفاتر هستند که باید برای انجام این کارها تور لیدرهایی استخدام کنند، است.

اسکندری گفت: هر کسی نباید بتواند بدون مجوز اقدام به راه‌اندازی تورهای گردشگری کند و در این راستا برخی محدودیت‌های دیگر را هم در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه پیگیر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به دفاتر خدمات گردشگری هستیم، افزود: تلاش می‌کنیم اگر دفتری هم پیشتر تسهیلات دریافت کرده برای پرداخت آن تسهیل و مهلت تعیین شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: ایجاد پایگاه جامع اطلاع‌رسانی دفاتر در استان و کشور از دیگر برنامه‌هایی است که پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: قرار است با توجه به هماهنگی که با دفاتر استان‌های غرب کشور صورت گرفته تورهای مشترک گردشگری به استان کردستان برگزار کنند.

کد خبر 442339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.