چه کسی صندلی ریاست باشگاه ذوب آهن را تصاحب می‌کند؟

باشگاه ذوب آهن روزهای سختی را می‌گذراند و در این شرایط، مدیرعاملی برای حل جدی این مشکلات ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از پایان فصلی کابوس‌وار با یازدهمی ذوبی‌ها در جدول رده بندی، اوضاع این باشگاه همچنان سر و سامان نگرفته و آن‌ها بدون مدیرعامل و سرمربی، در نقل و انتقالات شروعی نگران کننده داشته علاوه بر اینکه نتوانسته‌اند خرید جدیدی را به اصفهان بیاورند، چند بازیکن کلیدی خود را از دست داده‌اند. جواد محمدی پس از یک سالی که بر صندلی مدیرعاملی تکیه زد، به دلیل ابتلای بیماری خانه نشین شد و ذوبی‌ها سرپرست موقتی را تا بهبودی او انتخاب کنند.

احمد جمشیدی که پیش از این عضو هیئت مدیره و سخنگوی باشگاه بود، با حفظ سمت سرپرست باشگاه ذوب آهن شد. با این حال بازگشت دوباره محمدی خیلی محتمل نیست و شنیده می‌شود و دلیل کنار رفتن او بی‌ارتباط به عملکرد ضعیف باشگاه در دوران مدیریتش نبوده است. در این شرایط گزینه‌های مختلفی نزدیک به مدیرعاملی ذوب آهن شده‌اند. البته سعید آذری با انتشار پستی در بامداد امروز آب پاکی را روی دست هواداران ذوب آهن ریخت و اعلام کرد نمی‌تواند به این باشگاه برگردد. در ادامه به بررسی این گزینه‌ها پرداخته می‌شود.

آزمون و خطای آجرلو، این بار در ذوب آهن؟

مصطفی آجرلو کارش را در ورزش با قبول مسئولیت‌های مختلف ورزشی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد. پس از آن به ترتیب مدیرعاملی مقاومت، فتح، پاس، استیل آذین و تراکتورسازی را تجربه کرد. در این بین شاید دوران حضور آجرلو در اوایل دهه ۸۰ در پاس نقطه عطف کارنامه مدیریتی او محسوب شود. آجرلو توانست ورزشگاه اختصاصی هشتگردی را به دارایی‌های پاس افزوده و دوران درخشانی را با سبز و سفیدهای تهرانی رقم بزند. او به سمت و سوی فعالیت‌های رسانه‌ای هم کشیده شد و ابتدا نخستین خبرگزاری تخصصی ورزشی را با نام "ایپنا" در این باشگاه تأسیس کرد و پس از آن مدیر مسئول روزنامه پاس جوان شد.

با وجود چنین نتایج قابل توجهی در پاس، آجرلو هرگز در دیگر باشگاه‌ها نتوانست موفقیت‌های خود را تکرار کند و دوام چندانی روی صندلی مدیرعاملی آن‌ها نیاورد. آجرلو دو بار هم برای ریاست فدراسیون فوتبال خیز برداشت اما هر دو بار ناکام ماند. او ابتدا سال ۸۵ در انتخابات فدراسیون ثبت نام کرد ولی نتوانست مجوز حضور در این انتخابات را به دست آورد. سال ۹۵ آجرلو رقیب مهدی تاج برای رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال شد. او با ۱۵ رأی در مقابل ۵۰ رأی مهدی تاج تن به شکست داد و پس از آن، صلاحیت انتخابات را زیر سوال برده و مدعی شد دولت با دخالت در روند انتخابات تاج را برگزیده است.

حالا نام آجرلو در حوالی جایگاه مدیریت باشگاه ذوب آهن به گوش می‌رسد و به نظر اعضا هیئت مدیره که هم‌اکنون در حال برگزاری جلسات مختلفی در تهران هستند، با او نیز برای مدیرعاملی صحبت کرده‌اند. باید صبر کرد و دید که آیا آجرلو با ذوب آهن به عرصه مدیریت فوتبال باز می‌گردد؟

فریدونی، عضو هیئت مدیره مدیرعامل می‌شود؟

یکی دیگر از گزینه‌های جدی مدیرعاملی ذوب آهن، مجتبی فریدونی عضو فعلی هیئت مدیره باشگاه است. فریدونی که کارشناس اقتصادی، سرمایه گذاری و تأمین مالی است سال‌ها تجربه حضور در بخش‌های مختلف شرکت ذوب آهن به ویژه حوزه خصوصی سازی را دارد. حالا فریدونی که چند سالی از عضویتش در هیئت مدیره باشگاه می‌گذرد، نزدیک‌ترین فرد درون مجموعه ذوب آهن به مدیرعاملی باشگاه است.

با این حال به نظر می‌رسد اختلافاتی میان فریدونی و سایر اعضای هیئت مدیره وجود دارد. او چندی پیش در اقدامی عجیب "عضو هیئت مدیره ذوب آهن" را از بیو صفحه اینستاگرام خود برداشت و خیلی‌ها حدس زدند که فریدونی به نقطه پایان همکاری با هیئت مدیره رسیده ولی اینچنین نشد. علاوه بر این از راهروهای باشگاه ذوب آهن خبر می‌رسد که فریدونی پیشنهاد سرپرستی در نبود جواد محمدی را نپذیرفته تا شاید خیز بلندی برای رسیدن به جایگاه مدیرعاملی باشگاه برداشته باشد.

توانمندی بالای فریدونی در حوزه‌های اقتصادی و آشنایی کامل او با شرایط ذوب آهن و فوتبال کشور می‌تواند راهگشای رفع مشکلات این باشگاه اصفهانی باشد. تخصص اقتصادی فریدونی نیز شاید درآمدزایی ذوبی‌ها را افزایش داده و در این شرایط دشوار به کمک باشگاه بیاید.

به گزارش ایمنا، اگر گاندوها قرار باشد با این آشفتگی فعلی پا به لیگ بعدی بگذارند، بعید نیست اتفاقات ناگوارای انتظارشان را بکشد. انتخاب سرمربی توانمند در نبود مدیری قوی، قطعاً نمی‌تواند چاره ساز باشد و برای حفظ این میراث ارزشمند اصفهان، باید امروز کاری کرد و شاید فردا، خیلی دیر باشد. انتخاب مدیرعاملی اتفاقی نیست که به تعویق بیافتد و یا با انتخاب‌هایی نامناسب، چالش‌های بزرگ‌تری را پیش رو باشگاه بگذارد.

کد خبر 442192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.