بحران پسماند در استان‌های شمالی/بررسی طرح رُز بجنورد

در این بسته خبری از جمع آوری ۷ هزار و ۲۰۰ مورد زوائد بصری از سطح شهر قزوین تا جمع‌آوری ۷۰ تن زباله در مبارکه و ابلاغ منشور اخلاقی ساخت و ساز شهری در تاکستان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

هشتگرد آماده پذیرش جمعیت ۵۰۰ هزار نفری

ناصر امیر کمالی، سرپرست شهرداری شهر جدید هشتگرد استان البرز اعلام کرد که این شهر برای تکمیل مسکن مهر و پذیرش جمعیت ۵۰۰ هزار نفری در حال آماده سازی است.

ابلاغ منشور اخلاقی ساخت و ساز شهری در تاکستان

حسین رجبی، دادستان تاکستان گفت: منشور اخلاقی رفتاری ساخت و ساز شهری به مالک و مجری ساختمان به صورت کتبی ابلاغ می‌شود و صدور پایان کار ساختمان منوط به رعایت این اصول اخلاقی و رفتاری است.

اولویت دولت برای مدیریت پسماند در استان‌های شمالی

حسن پسندیده، مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مدیریت پسماند در استان‌های شمالی کشور یکی از اولویت‌های دولت است، اظهار کرد: طی سال گذشته برنامه مدیریت پسماند در استان‌های شمالی با همکاری وزارت کشور، شهرداری‌ها و استانداری‌ها تهیه شد.

افزایش ۳.۵ برابری تولید پسماند در سبزوار

مجید معنوی زاده، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت: روزانه حدود ۱۵۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود که این میزان در روزهای تاسوعا و عاشورا با افزایش بیش از ۳.۵ برابری به ۴۷۰ تن رسید.

طرح رُز بجنورد به رأی گذاشته می‌شود

اجرای طرح رُز، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های مشارکتی شهرداری بجنورد، در زمینه گردشگری در شورای شهر به رأی گذاشته شد.

جمع آوری ۷ هزار و ۲۰۰ مورد زوائد بصری از سطح شهر

داریوش قاسمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ تابلو و بنر زوائد بصری از سطح شهر جمع آوری شده است.

جمع‌آوری ۷۰ تن زباله در مبارکه

داوود ایران پور، معاون خدمات شهری شهردار مبارکه گفت: در مدت زمان برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، ۵۰ نیروی خدمات شهری با رفت و روب شهر بیش از ۷۰ تن زباله را جمع آوری کردند.

کد خبر 442127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.