پروژه شهرک نمایشگاهی خودرو گز راکد مانده‌ است

شورای اسلامی شهر گز برخوار گفت: پروژه شهرک نمایشگاهی خودرو گز بیش از سه ماه است در جهاد کشاورزی شهرستان راکد مانده است.

مجتبی نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه شهرک نمایشگاهی خودرو گز به عنوان یک طرح شاخص و برند کشوری یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های شهر گز است.

وی افزود: این پروژه در سه فاز اجرایی شده و حدود ۱۰ سال است همه پیگیری‌های مربوط به کارگروه زیربنایی، شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون ماده پنج این پروژه انجام شده است.

نماینده شاهین شهر و میمه در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: اکنون بیش از سه ماه است که این پروژه در جهاد کشاورزی شهرستان راکد مانده است، تکمیل این پروژه می‌تواند تأثیرات بسزایی در شهر سیمرغ، خورزوق و برخوار داشته باشد.

نیرومند افزود: اکنون معاملات خرید و فروش خودرو در شهر گز در سطح کشوری انجام می‌شود و بیش از ۱۰۰ نمایشگاه فعال خودرو در شهر گز وجود دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه ملی بوده و فاز یک آن در سطح ۲۰ هکتار اکنون آماده است، گفت: تکمیل این پروژه در رونق اقتصادی، جهش تولید اشتغال و گردشگری استان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

شهر گز قطب تولید آجر کشور است

نیرومند افزود: بیش از ۸۰ کوره آجرپزی در شهر گز وجود دارد، این شهر با سهم ۴۰ درصدی قطب تولید آجر کشور است، کوره‌های آجرپزی به دلیل اینکه پیش از این خارج از شهر بوده‌ است، لکه‌های غیرکشاورزی دیده شده‌ است.

وی اضافه کرد: در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ که برای تغییر کاربری این کوره‌ها در شهرستان شکل می‌گیرد، جهاد کشاورزی آن را جزئی از لکه‌های کشاورزی در نظر می‌گیرد بنابراین لازم است این موضوع بررسی و راهکاری برای آن ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر گز برخوار گفت: در شهرستان برخوار چندین گونه درخت پسته، گز و گون داشتیم، در احیا و حفظ این گونه‌ها باید کوشش جدی داشته باشیم.

نیرومند افزود: اراضی و باغات یاقوت‌آباد نیز با مالکیت شخصی حفظ اراضی می‌کنند که لازم است نظارت ویژه‌ای بر تملک این زمین‌ها وجود داشته باشد.

کد خبر 442009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    سلام چون شورا شهر گز پیگیر این مسئله نبودن وبا کشاورزها گفتگو نکردند