همکاری مطلوب سازمان‌های مختلف قزوین برای برگزاری مراسم محرم

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: سازمان‌های شهرداری همکاری خوبی داشتند تا بتوانیم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای اجرای برنامه‌های عزاداری بهتر عمل کنیم.

سیده منیره قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص عملکرد شهرداری قزوین در دهه اول محرم گفت: در دهه اول محرم و خصوصاً روزهای تاسوعا و عاشورا چهار سازمان مدیریت پسماند، فرهنگی ورزشی، زیباسازی و اتوبوسرانی همکاری خوبی داشتند تا بتوانیم در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای اجرای برنامه‌های عزاداری بهتر عمل کنیم.

وی افزود: ابتدا با نصب پرچم و بنرها فضای شهری را برای ماه محرم آماده کردیم. سازمان پسماند نیز کار تخلیه مکرر مخازن زباله و شستشوی آن‌ها را به خوبی انجام دادند و معابر گندزدایی و ضدعفونی شد تا در شرایط ویژه امسال پروتکل‌های بهداشتی نیز به خوبی رعایت شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین با بیان اینکه با توزیع مواد ضدعفونی، ماسک و پرچم، برای رعایت بهداشت فردی و محیطی دستورات ستاد پیشگیری عملیاتی شد، تصریح کرد: امکانات مورد نیاز هیئت‌هایی که قصد عزاداری در فضای باز داشتند توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین فراهم شد تا بتوانند با رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی مراسم را برپا کنند.

وی ادامه داد: مسابقه پوسترهای آسمانی و پخش و تولید ویژه برنامه محرم با نام "خیمه‌گاه" از طریق صدا و سیمای مرکز قزوین، تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله (ع) و خیرین مسجدساز، زنده نگه داشتن یاد سردار سلیمانی در برنامه‌های عزاداری نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته بود.

قوامی خاطرنشان کرد: از ۱۰ اتوبوس برای ایجاد محل سیار پخش نوای عزاداری در محله‌ها استفاده شد؛ دو اتوبوس روباز گردشگری مجهز به دستگاه‌های صوت و تصویر نیز در ایام تاسوعا عاشورا برای شعر خوانی و نوحه خوانی بکار گرفته شد.

کد خبر 441902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.