حفظ سرانه فضای سبز اصفهان متناسب با نرخ رشد جمعیت

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شهرداری اصفهان حفظ سرانه فضای سبز متناسب با نرخ رشد جمعیت است، گفت: در دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ هکتار به فضای سبز شهر اضافه شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر ۲۸.۵ مترمربع و سرانه فضای تفرجگاهی شهر حدود سه متر مربع است که در دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ هکتار به فضای سبز شهر اضافه شده است.

وی با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده خشک شدن درختان در مناطق مختلف شهر نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته و آسیب کمتری بر درختان شهر وارد شده است، افزود: در سازمان پارک‌ها و فضای سبز واحد رفع خطر سقوط درختان از سال‌ها قبل راه‌اندازی شده تا بر اساس چک لیست وضعیت درختان مناطق ۱۵ گانه و ناژوان را ارزیابی کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: وضعیت درختان خطرآفرین شهر به صورت مستمر توسط کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز رصد می‌شود تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه دستگاه «توموگراف» پوکی داخل درختان را سنجش می‌کند، تصریح کرد: در گذشته کارشناسان با توجه به علائم ظاهری درختان، پوکی آنها را تشخیص می‌دادند، اما امروز با استفاده از دستگاه توموگراف درختان پوک شده با قاطعیت مشخص و قطع می‌شود.

مرتضایی نژاد با اشاره به نگرانی مردم و اعتراض به سازمان برای قطع درختان سبز افزود: این درختان در ظاهر سبز و قامت برافراشته‌اند، اما در باطن پوک است و با اندک وزش بادی روی مردم یا خودروها سقوط می‌کند.

وی گفت: درختان شهر به دلایل مختلفی همچون تمام شدن سن بهره‌دهی، پوسیدگی تنه، درآمدن ریشه‌ها از خاک خطرآفرین می‌شوند که برای حفاظت از جان شهروندان با توجه به احتمال سقوط، قطع آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: سال گذشته تعداد ۳۹۰ اصله درخت خطرآفرین و پوک شده شهر ناشی از آفت‌زدگی و بیماری‌ها قطع شد.

کد خبر 441795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.