۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
جهش تولید با محوریت بخش غیردولتی

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در شرایط فعلی با تمام سختی‌ها و رنج‌ها شاید کم‌نظیرترین فرصت‌های تاریخی برای جهش تولید و صادرات و پالایش اقتصاد ملی به سمت توسعه نقش‌آفرینی بخش غیردولتی فراهم شده است‌.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری اظهار کرد: شرایط فعلی کشور یکی از بی‌سابقه‌ترین دوره‌های تجارت خارجی را تجربه می‌کند که با تمام سختی‌ها و رنج‌ها شاید کم‌نظیرترین فرصت‌های تاریخی برای جهش تولید و صادرات و پالایش اقتصاد ملی به سمت توسعه نقش‌آفرینی بخش غیردولتی فراهم شده است‌.

وی افزود: مهمترین دستاورد این دوره را شاید بتوان از منظر سیاست‌های مختلف به ویژه سیاست‌های تجارت خارجی و ارزی کشور، توجه بیش از پیش به توسعه صادرات غیرنفتی و جهت‌گیری سیاست‌های تولیدی به سمت ایجاد زیرساخت‌ها و قابلیت‌های صادراتی واحدهای تولیدی برشمرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: بدون تردید توانمندسازی تولید با قابلیت کمی و کیفی برای صادرات یکی از مشخصه‌های مهم این دوره است؛ کما اینکه در همه بخش‌های تولیدی به طور قطع واحدهایی که تولید صادراتی دارند، از درآمد بیشتر و چالش کمتری برخوردارند.

بازاری گفت: از این‌رو صادرات غیرنفتی به عنوان پیشران جهش تولید هم از منظر فروش محصولات با قدرت رقابت‌پذیری بالاتر و هم از منظر تأمین ارز جهت خرید مواد اولیه و تکنولوژی روز دنیا، جایگاه مؤثر و راهبردی در اقتصاد کشور پیدا کرده است و در این راستا بایستی از فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در شرایط جنگ اقتصادی با صادرات و ارزآوری، بخش مهمی از ارز مورد نیاز کشور را تأمین می‌کنند، قدردانی کرد.

کد خبر 441656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.