از بیشترین لایک در توییتر تا ادای احترام بزرگان ورزش جهان

روز گذشته چادویک بوزمن، بازیگر مشهور آمریکایی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت که واکنش‌های زیادی را در جهان به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درگذشت چادویک بوزمن به دلیل نقش‌های ایفا شده توسط وی اتفاق بزرگی در آمریکا بود؛ بازی در نقش جکی رابینسون به عنوان اولین سیاه‌پوست حاضر در لیگ بیس‌بال آمریکا و همین‌طور ایفای نقش پلنگ سیاه به عنوان اولین و تنها ابرستاره سیاه پوست دنیای مارول باعث شد که رنگین پوستان جهان احترام زیادی برای او قائل باشد.

از این رو پس از درگذشت این بازیگر واکنش‌های متعددی به این اتفاق رخ داد؛ برای مثال در لیگ ملی بسکتبال آمریکا (NBA)، در شرایطی که همه بازیکنان این لیگ چند روزی به دلیل کشته‌شدن یک مرد سیاه‌پوست دیگر به دست پلیس آمریکا این لیگ را تحریم کرده بودند، لبران جیمز در اولین بازی پس از تحریم علاوه بر زانو زدن به دلیل ادای احترام به جامعه رنگین‌پوستان آمریکایی، ادای احترام مخصوص پلنگ سیاه را نیز برای بوزمن نشان داد. همین‌طور در دیگر بازی‌های این لیگ نیز دیدارها با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت وی آغاز شد.

در فینال جام خیریه انگلیس، پیر امریک اوبامیانگ پس از گل برابر لیورپول و کسب قهرمانی، این دو مهم را به چادویک بوزمن تقدیم کرد و خوشحالی بعد از گل خود را به ادای احترام مخصوص پلنگ سیاه اختصاص داد.

همین‌طور در فرمول یک بلژیک نیز لویس همیلتون، اسطوره این ورزش پس از به دست آوردن جایگاه نخست (Pole Position) برای شروع مسابقه، این مهم را با پستی در اینستاگرام به بوزمن تقدیم کرد.

لازم به ذکر است که توییت آخر بوزمن که خبر درگذشت وی توسط اطرافیانش بوده، با ۵.۶ میلیون لایک به عنوان پسندیده‌شده‌ترین پست تاریخ شبکه‌اجتماعی توئیتر لقب گرفت و توئیتر با اعلام این خبر نوشت: بیشترین لایک برای یک توییت؛ یک ادای احترام در شأن پادشاه (لقب پلنگ سیاه)

این در حالی است که پیش از این، باراک اوباما با توییتی از عکس نلسون ماندلا و نقل قولی از وی، صاحب عنوان بیشترین لایک در این شبکه‌مجازی بود.

کد خبر 441557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.