مدیریت عرضه و تقاضای محصولات فولادی در دستور کار ویژه صمت

مدیر پروژه رصد سیستمی فولاد در خصوص تنظیم بازار محصولات فولادی گفت: مدیریت عرضه و تقاضای محصولات فولادی از طریق ایجاد شفافیت در کل زنجیره تامین محصولات در دستور کار ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا مرتضی احمدی اظهار کرد: با توجه به حساسیت ویژه دولت و نهادهای نظارتی روی قیمت محصولات میانی و نهایی فولاد، گاهاً شاهد آن هستیم که برخی تولیدکنندگان، محصول خود را خارج از بورس و با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند و به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند.

وی افزود: همچنین به دلیل انتظار تورمی در کشور، بخش‌های پایین دست این صنعت نیز بیش از نیاز واقعی متقاضی خرید هستند و بعضاً اشخاص غیر تولیدکننده نیز به نام تولیدکنندگان و صرفاً جهت بهره برداری از اختلاف قیمت بازار و بورس، در بازار تقاضای غیر واقعی ایجاد می‌کنند که این مساله هم موجب تشدید بحران در بازار می‌شود.

مدیر پروژه رصد سیستمی فولاد تصریح کرد: از این روی و بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار که بخشی از آن توسط معاونت بازرگانی و بخش دیگر آنکه مربوط به تقاضای ورقه‌های فولادی است و توسط معاونت صنایع لحاظ شده است، کلیه عرضه محصولات می‌بایست در بورس انجام شود.

احمدی ادامه داد: همه اعضای زنجیره تأمین مکلف‌اند اطلاعات موجودی، تولید و فروش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و این موضوع هیچ استثنایی نخواهد داشت.

وی گفت: صادرات این محصولات و خرید مواد اولیه نیز وابسته به رعایت مصوبات توسط شرکت‌ها و ایجاد شفافیت در عملکرد آنها خواهد بود.

مدیر پروژه رصد سیستمی فولاد افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مجموعه دستگاه‌های نظارتی مصمم به اجرای این سیاست هستند و در آینده با اجرای این سیاست، شاهد تنظیم بازار این محصولات خواهیم بود.

احمدی تصریح کرد: هفته گذشته با ابلاغ دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت کلیه شرکت‌های تولید کننده بیلت، بلوم و اسلب مکلف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت شدند و به تدریج سایر اعضای زنجیره نیز مشمول این موضوع خواهند شد.

کد خبر 441517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.