درگیری‌های نژاد پرستی لیگ بسکتبال NBA را لغو کرد

از درگیری مسی با سران باشگاه بارسلونا، زمان قرعه کشی لیگ برتر فوتسال، تا قهرمانی بایرن در اروپا و نامزدشدن قطر برای جام ملت‌های آسیا و استفاده از VAR در لیگ قهرمانان آسیا، بخشی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* لوکا بوناچیچ، سرمربی کروات تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که پس از تعطیلات لیگ برتر، هدایت این تیم را بر عهده گرفت، با حضور در دفتر مدیرعامل باشگاه ذوب آهن و پس از صحبت با احمد جمشیدی از این باشگاه اصفهانی جدا شد.

* پس از انتخاب رونالد کومان به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال بارسلونا، جورجینیو واینالدوم به یکی از اهداف نقل و انتقالاتی کاتالان‌ها تبدیل شده است.

* تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان یکشنبه شب با پیروزی یک بر صفر مقابل پاری‌سن‌ژرمن فرانسه برای ششمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد و جام قهرمانی فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را بالای سر برد.

* طبق اعلام AFC قرار است VAR از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ اجرایی شود. مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از مرحله گروهی تا نیمه نهایی به دلیل شیوع ویروس کرونا به میزبانی دوحه برگزار می‌شود.

* ستاد ملی مبارزه با کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی مجوز برگزاری اردوهای چند رشته ورزشی مانند والیبال، دوومیدانی، تنیس و بوکس در قالب تیم‌های ملی را صادر کردند که نام چند رشته المپیکی در این فهرست خالی است. از مهم‌ترین رشته‌های المپیکی غایب در این لیست، رشته‌های کاراته و تکواندو هستند.

* آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی سابق تیم‌های سلتیک و پرسپولیس به تازگی به تیم فوتبال لیوینگستون اسکاتلند پیوسته است و امیدوار به درخشش در این تیم است

* مراسم افتتاحیه و مرحله نخست رقابت‌های جام‌جهانی اسکی آلپاین به میزبانی سولدن اتریش و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

* جایزه بزرگ دو و میدانی، نخستین مسابقات این رشته ورزشی بعد از شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹، در حالی در بخش بانوان برگزار شد که ریحانه مبینی، رکورد پرش طول ایران را بعد از ۴۵ سال شکست. رکورد پرش طول با ۶ متر و ۱۴ سانتی متر در اختیار توران شادپور بود که ریحانه مبینی این رکورد را با ۶ متر و ۱۷ سانتی متر شکست.

* رونالدینیو ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل و باشگاه بارسلونا که ۵ ماه پیش به دلیل جعل گذرنامه به همراه برادرش در پاراگوئه دستگیر و روانه زندان شدند؛ در نهایت آزاد شد.

* در جلسه مجازی هیئت مدیره فدراسیون کشتی آمریکا که گزارش کار این فدراسیون نیز به استماع شرکت کنندگان رسید، بروس بومگارتنر ۶۰ ساله بار دیگر و به مدت ۲ سال به عنوان رئیس فدراسیون کشتی این کشور انتخاب شد.

* دانیال اسماعیلی فر با حضور در دفتر مرکزی باشگاه سپاهان و مذاکره با نیکفر رئیس هیئت مدیره و سرپرست این باشگاه، قرارداد ۲ ساله‌ای با طلایی پوشان نهایی کرد.

* حکمی از سوی مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، شبنم کلاهی به عنوان دبیر فدراسیون بسکتبال منصوب شد.

* کریم انصاری‌فرد، مهاجم فصل گذشته السیلیه با عقد قراردادی به آاک آتن پیوست. پیش از این شنیده می‌شد تیم فوتبال پرسپولیس تهران قصد داشت کریم انصاری‌فرد، بازیکن ملی‌پوش کشورمان را از السیلیه قطر به خدمت بگیرد.

* ملی پوشان آقایان و بانوان هاکی روی یخ کشورمان برای حضور در مسابقات آسیایی امارات، تست می‌دهند. این اولین حضور ملی پوشان کشورمان در رقابت‌های هاکی روی یخ آسیا است. این مسابقات در آبان ماه به میزبانی شهر دبی در کشور امارات برگزار خواهد شد.

* لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا پس از انتخاب رونالد کومان به عنوان سرمربی بارسلونا با او گفت و گو کرد. در صحبت‌های این ۲ نفر مطالب زیادی مطرح شده که زمینه ساز جدایی مسی از بارسلونا شده است.

* سازمان لیگ برتر فوتسال تصمیم دارد مرحله اول رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر را در شهرهایی برگزار کند که از نظر ویروس کرونا در وضعیت مطلوبی قرار دارند. فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال در حالی از روز پنجشنبه ۱۰ مهر ماه آغاز می‌شود که مراسم قرعه کشی این رقابت‌ها قرار است روز سه شنبه ۱۹ شهریور به میزبانی باشگاه مس سونگون برگزار شود.

* شاهین موسوی و دانیال شه بخش، ۲ ملی پوش المپیکی کشورمان باید ۲۰ شهریور در اردوی تیم ملی حاضر شوند. همچنین تمرینات عمومی این ۲ المپین بوکس از ۱۵ مرداد ماه آغاز شده است. اردوی تیم ملی هر ۲ هفته یک بار برگزار می‌شود تا اولین مسابقه تدارکاتی برای ملی‌پوشان مشخص شود.

* فدراسیون کاراته از فدراسیون پزشکی ورزشی درخواست بازنگری در خصوص دریافت مجوزهای برگزاری اردوهای تیم ملی را دارد.

* "فهد بن محمد" سفیر قطر در کوالالامپور مالزی در بازدید از مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، اسناد پیشنهاد کشورش را برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ به طور رسمی به این نهاد ارائه کرد.

* استقلال توانست بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل پرسپولیس را به سود خودش به پایان برساند و به فینال این مسابقات راه پیدا کند. بازی فینال این رقابت‌ها امسال در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد. این دیدار روز ۱۳ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

* اعتراض به خشونت‌های نژادی در آمریکا بار دیگر افزایش یافته است. رقابت‌های لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا در اعتراض به این موضوع لغو شد. ستاره‌های بسکتبال آمریکا برای اعلام همبستگی خود از شرکت در این رقابت‌ها خودداری کرده اند.

کد خبر 441310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.