محرابی: آمریکا می‌خواهد شورای امنیت را منفعل نشان دهد

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: توئیت شب گذشته پمپئو یک پروپاگاندا بود. وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش بود تا با اعلام این خبر، شورای امنیت سازمان ملل را منفعل نشان دهد.

علیرضا محرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد توئیت وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌های سازمان مال علیه ایران اظهار کرد: مایک پمپئو در حالی خبر از بازگشت تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در ٢٠سپتامبر را داد که هم اکنون در خاورمیانه حضور داشته و سعی دارد تا قبل از سفر خود به عمان، فضایی روانی علیه ایران ایجاد کند تا تأثیرات لازم را بر متحدان منطقه‌ای آمریکا داشته باشد.

وی افزود: آمریکا برای فعال سازی مکانیزم ماشه به دنبال انفعال شورای امنیت سازمان ملل است؛ زیرا در چارچوب برجام فعال سازی این مکانیزم امکان پذیر نیست.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: آمریکا نسبت به اتمام تحریم‌های تسلیحاتی ایران حساسیت ویژه‌ای داشته و سعی دارد کشورهای اروپایی، روسیه و چین را برای موافقت با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تهران تحت فشار قرار دهد.

محرابی خاطرنشان کرد: توئیت شب گذشته پمپئو یک پروپاگاندا بود. وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش بود تا با اعلام این خبر، شورای امنیت سازمان ملل را منفعل نشان دهد.

کد خبر 441308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.