ابوترابی: پنج استان کشور باید تقسیم‌بندی شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشورگفت: در حال حاضر پنج استان کشور باید تقسیم‌بندی شود و زمانی که کار با هزینه خوبی به سرانجام برسد، اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی بر طرف می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون سرنوشت طرح تشکیل استان گلساران در مجلس اظهار کرد: طرح کنونی تشکیل استان گلساران همانند طرح مجلس دهم است، اما به نظر می‌رسد که طرح‌های تقسیمات کشوری نیاز به بررسی بیشتری دارد؛ طرح تشکیل استان گلساران، به نفع استان اصفهان بوده و باعث می‌شود بودجه برخی شهرستان‌های اصفهان از تهران تأمین شود.

وی افزود: در راستای تمرکز زدایی و کاهش بروکراسی اداری و همچنین حل مشکلات مردم، باید استان‌های اصفهان، کرمان، فارس به دو قسمت و استان سیستان بلوچستان به سه قسمت تقسیم شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: نظر مسئولان استان‌ها، ملاک تقسیم این مناطق نیست. طرح تشکیل استان‌ها در مجلس مطرح شده و به شورای نگهبان ارسال می‌شود. در دوره دهم، وزارت اطلاعات و کشور موافق تشکیل استان گلساران بودند.

ابوترابی ادامه داد: در حال حاضر پنج استان کشور باید تقسیم‌بندی شود و زمانی که کار با هزینه خوبی به سرانجام برسد، اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی بر طرف می‌شود.

کد خبر 441182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.