محرابی: دستگاه دیپلماسی دولت نمره قابل قبولی را کسب نمی‌کند

کارشناس روابط بین الملل گفت: خوش بینی های دستگاه دیپلماسی به آمریکا و اروپا منجر به ایجاد مشکلاتی در برجام گردید.

علیرضا محرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد چهارساله دولت اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم اولویت اصلی خود را سیاست خارجی قرارداد و تلاش کرد با تاکید بر حفظ برجام توسط دستگاه دیپلماسی کشور، مشکلات داخلی را برطرف کند.

وی افزود: در ادامه اجرای برجام، معین شد که متغیرهای فراوانی در حوزه سیاست خارجی نقش داشته باشد و همین خوش بینی‌های دستگاه دیپلماسی به آمریکا و اروپا منجر به ایجاد مشکلات زیادی در اجرای برجام شد.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: در روابط بین‌الملل، مقامات باید معتدل رفتار کنند؛ زیرا خوش بینی بیش اندازه نسبت به طرف‌های مذاکره خطرناک است و بدبینی نیز خطرات خاص خود را دارد. طی سال‌های گذشته، شاهد خوش‌بینی دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به طرف‌های برجام بودیم، در صورتی که آمریکا و کشورهای امپریالیسم طی ١٠٠ گذشته تأثیرات منفی زیادی را بر کشور داشته‌اند.

محرابی خاطرنشان کرد: خوش بینی در تدابیر دستگاه دیپلماسی دولت در حوزه سیاست خارجی، پیچیدگی رفتار رقبا و روی کار آمدن ترامپ باعث شد دستگاه دیپلماسی دولت در زمینه برجام نمره قابل قبولی را کسب نکند؛ زیرا نتوانست به واسطه اعتمادی که به اوباما و جان کری کرد، دستاوردهای قابل توجهی کسب کند.

کد خبر 441180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.