ترم تحصیلی جدید ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری است

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اصفهان واحد خوراسگان گفت: سعی کرده‌ایم در ترم تحصیلی پیش رو حداقل واحدهای عملی ارائه شود، بر این مبنا دروس عملی برای برخی دانشجویان که در آستانه فارغ التحصیلی قرار دارند و ممکن است درس آنان ترم آینده ارائه نشده یا به حد نصاب نرسد، ارائه می‌شود.

محمد لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای ترم تحصیلی پیش رو ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری مدنظر دانشگاه آزاد اصفهان واحد خوراسگان است. آموزش حضوری به منظور رفع اشکال بوده و بیشتر برای رشته‌هایی در نظر گرفته شده است که ماهیت عملی دارند.

وی با بیان اینکه برای آموزش مجازی از اساتید در خواست شده است که تولید محتوا داشته باشند، افزود: این تولید محتوا در دو مرحله انجام می‌شود، در مرحله اول استاد مباحث درسی را بارگذاری کرده و دانشجویان قبل از کلاس به صورت آفلاین با مضمون و محتوای کلاس درس آشنا می‌شوند و در مرحله دوم استاد به صورت آنلاین به ارائه مباحث می‌پردازد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اصفهان واحد خوراسگان خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم در ترم تحصیلی پیش رو حداقل واحدهای عملی ارائه شود؛ بر این مبنا دروس عملی برای برخی دانشجویان که در آستانه فارغ‌التحصیلی قرار دارند و ممکن است درس آنان ترم آینده ارائه نشده یا به حد نصاب نرسد، ارائه می‌شود.

لطیفی به نحوه ارائه واحدهای درسی بعضی رشته‌ها از جمله تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: ماهیت این گونه رشته‌ها عملی است و برای واحدهای درسی آن‌ها زمان بندی مشخص ارائه شده است تا بر طبق آن و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کلاس‌های عملی برگزار شود.

وی در مورد ارائه دروس آزمایشگاهی اظهار کرد: به منظور ارائه واحدهای درسی دروس آزمایشگاهی، یک کارشناس متخصص کار آزمایشگاه را انجام داده و آن را در قالب فیلم ارائه می‌دهد، سپس بسته به مساحت آزمایشگاه، دانشجویان در گروه‌های هفت تا ۱۰ نفر و در ساعت و روز مشخصی در آزمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اصفهان واحد خوراسگان تاکید کرد: در صورت ضرورت امکان گرفتن مرخصی تحصیلی برای دانشجو وجود دارد، اما این مرخصی با احتساب در پرونده او ثبت و جزء سنوات تحصیلی دانشجو محسوب می‌شود.

کد خبر 441147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.