اشتغال آفرینی در تعاونی‌ها برای ۲۶۰ هزار نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌زودی حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌ تولیدی با اشتغال‌آفرینی برای حدود ۲۶ هزار نفر در مجموعه تعاونی‌های کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش کردیم در یک سال گذشته با توجه به تغییر وضعیت بازار کار همچنین تغییر شکل تعاونی‌ها و تشکیل تعاونی‌های نوبنیان بر پایه دانش و استارت‌آپ، اقدامات نوآورانه در مورد تعاونی‌ها انجام شود.

وی افزود: یکی از این اقدامات، تأسیس مرکز نوآوری برای حمایت از تعاونی‌های نوبنیاد در سطح کشور است که بر پایه دانش فعالیت می‌کنند و معمولاً از جوانان تشکیل شده‌اند.

وزیر تعاون در خصوص تمهیدات اتخاذشده برای توسعه بخش تعاون، گفت: علاوه بر این تلاش شد تا روش‌های جدید تأمین مالی خرد به شکل تضمین شده از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، روند تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های جوانان را تسهیل کند و امکان تأمین مالی تعاونی در کل کشور را گسترش دهیم.

شریعتمداری ادامه داد: تلاش شده با استفاده از منابع بانک توسعه تعاون و امکانات صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات با نرخ‌های ترجیهی را در اختیار تعاونی‌های مناطق محروم و مرزی قرار دهیم و تسهیلات با نرخ پایین‌تر را پرداخت کنیم.
شریعتمداری گفت: سند توسعه بخش تعاون که ۲۲ بند اساسی دارد در دست رسیدگی توسط دولت است که بر اساس آن همه دستگاه‌های اجرایی، مأموریت خود را در حوزه تعاون انجام خواهند داد.

کد خبر 441089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.