فرهانچی: نحوه برخورد دولت با احزاب و تشکل‌ها مناسب نبوده است

قائم مقام حزب اراده ملت ایرانیان گفت: انتظار می‌رفت جهت‌گیری دولت در مسائل آزادی‌های اجتماعی و دموکراتیک مثبت باشد، اما متأسفانه نحوه برخورد با احزاب و تشکل‌ها مناسب نبود و کمک چندانی به گسترش این بخش از مشارکت‌ها نداشت.

افشین فرهانچی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد چهارساله دولت اظهار کرد: دولت در بخشی از فعالیت خود که ناشی از سیاست خارجی بود، به دلیل خروج آمریکا از برجام و فشارهای حداکثری و کارشکنی‌های داخلی شکست خورد و نمی‌توان در این راستا دولت را سرزنش کرد.

وی افزود: با توجه به ناکامی دولت در سیاست خارجی، انتظار می‌رفت پس از آن جهت‌گیری دولت در رفع مسائل آزادی‌های اجتماعی و دموکراتیک مثبت باشد، اما متأسفانه نحوه برخورد با احزاب و تشکل‌ها مناسب نبود و کمک چندانی به گسترش این بخش از مشارکت‌ها نداشت.

قائم مقام حزب اراده ملت ایرانیان تاکید کرد: نتیجه بسیاری از اقدامات دولت در حوزه اقتصادی، مانند دولت‌های پیشین به ضرر قشر ضعیف و محروم جامعه تمام شد؛ همانگونه که افزایش حقوق کارگران مانند گذشته پایین‌تر از رشد تورم بود.

‌فرهانچی ادامه داد: یکسال برای التیام موضعی برخی مشکلات زمان مناسب است؛ دولت می‌تواند در این مدت باقی مانده انگیزش‌های مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهد. این امر در حوزه اختیارات دولت بوده و نیازی به قانونگذاری ندارد. دولت می‌تواند با نقش دادن به احزاب، تشکل‌ها و انجمن‌ها مشارکت واقعی مردم را به منصه ظهور برساند.

کد خبر 441009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.