حدود ۷۵ درصد جمعیت زندانیان اصفهان کمتر از ۴۴ سال سن دارند

نشست اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان پس از بازید از زندان با هدف بررسی مسائل و مشکلات زندان‌ها و زندانیان در ستاد اداره کل زندان‌های استان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اصفهان، محمود ضیایی فرد، مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در این نشست با تسلیت ایام عزاداری سرور شهیدان، اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین مشاغل در نظام جمهوری اسلامی شغل زندانبانی است که امروز علیرغم تمامی مسائل و مشکلات موجود پرسنل زندان‌های استان با حضوری ایثارگرانه تلاش وافر دارند.

ضیایی فرد اظهار کرد: در مدتی که ویروس کرونا در کشور و استان انتشار یافته، کارکنان زندان‌های استان نه تنها از موضوع دورکاری و مرخصی‌های مربوطه و لازم استفاده نکرده‌اند بلکه به صورت شیفت‌های ۲۴ ساعته در زندان‌ها حضور داشته و به انجام وظیفه پرداخته‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان ادامه داد: متأسفانه علیرغم تمام تلاش شبانه‌روزی کارکنان در سال جاری به دلیل نبود اعتبار و بودجه کارکنان از دریافت هرگونه رفاهیات من جمله اضافه کاری، پاداش و غیره محروم بوده و فقط حقوق ماهیانه دریافت کرده‌اند که به دلیل نوع سختی کار و حضورهای شبانه‌روزی ملزم به پرداخت حق آنان هستیم.

وی در ادامه سخنانش به بخش دیگری از مسائل و مشکلات اشاره کرد و افزود: تراکم موجود در برخی زندان‌های استان، از جمله زندان‌های شهرضا، خمینی شهر، زرین شهر، مرکزی و کاشان به دلیل فرسودگی نیازمند عزم جدی‌تر جهت تکمیل، احداث و بهره برداری زندان‌های جدید در خارج از شهرها دارد که باید با تمام توان و تعامل ملی و استانی به سرانجام لارم برسد.

وی با تحلیلی از آمار موجود در زندان‌ها افزود: آمارها نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد جمعیت زندانیان استان افراد کمتر از ۴۴ سال سن هستند که این سن اوج کارآفرینی، اثربخشی و کارایی است و حضور این افراد در زندان‌ها حاکی از حجم و انباشتگی مسائل و مشکلات اقتصادی اجتماعی فرهنگی در جامعه است که باید مرتفع گردد.

ضیایی فرد در بخش پایانی به اقدامات صورت گرفته و دستاوردهای حاصل شده در زندان‌ها پرداخت و خواستار توجه جدی به مسائل حمل و نقل، معیشت، بهداشت و درمان، آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده‌های آنان گردید.

در این نشست پس از بحث و بررسی پیرامون مسائل مطرح شده با دیگر نمایندگان، خاتمی رئیس مجمع نمایندگان استان طی سخنانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های جهاد گونه و ایثارگرانه پرسنل قدردانی کرد و پیرامون پیگیری اعتبارات و مصوبه سال ۹۱ مجلس در خصوص قانون تسری قول مساعد داد.

وی افزود: حل مشکلات زندان‌ها پس از مکاتبه استان در کمیته‌های حقوقی و قضائی مجلس که خوشبختانه دو تن از نمایندگان مردم استان در آن حضور دارند بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان در پایان سخنانش همچنین با تاکید بر اشتغال هر چه بیشتر مددجویان در زندان‌ها و خارج از زندان‌ها با حضور بخش خصوصی از نمایندگان خواست تا جهت برون رفت از مشکلات موجود با ارائه طرح‌ها و قوانین لازم گره‌ای از مشکلات زندان‌ها بازگشایی کنند.

شایان ذکر است: قبل از نشست، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی اصفهان بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت زندانیان را بررسی کردند.

کد خبر 441005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.