راهبرد جدید والنسیا برای مدیریت زباله

مقامات ارشد والنسیا، کلانشهری در کشور اسپانیا از راهبرد جدید خود برای مدیریت هوشمند زباله‌ها در سراسر شهر خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی والنسیا در نظر دارند برای هوشمندسازی بیشتر امور شهر خود از سطل‌های زباله‌ هوشمند برای بازیافت ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی بهره گیرند. قرار است سنسورهایی روی این سطل‌ها نصب شود تا زمان پر شدن هر یک را به مرکز نظارت بر دفع پسماند خبر دهد و در نتیجه اقدامات بعدی جهت تخلیه آن‌ها صورت گیرد. هدف مقامات رسمی والنسیا از این اقدام، جلوگیری از لبریز شدن سطل‌های آشغال و بازیافتی است که پیش از این منجر به آلودگی‌های زیادی در سراسر شهر شده بود.

مقامات شهر برای اجرای پروژه خود قرار است ابتدا این ایده را در سه منطقه دارای فاصله زیاد از کارخانه‌های بازیافت شهر پیاده کنند که این کار به بهینه‌سازی مسیر خودروهای خدمات‌رسانی و اثربخشی بیشتر محیط زیست منجر خواهد شد.

به طوری کلی تعداد ۲۶۲ سطل جدید برای پروژه فوق در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۳۵ سطل به سنسورهایی مجهز خواهد شد تا پر شدن آن را به مقامات مسئول خبر دهد و ۱۲۷ کانتینر نیز مخصوص جمع‌آوری مواد سبک وزن مانند در قوطی‌ها خواهد بود. سازندگان سنسورهای فراصوت فوق قرار است این تجهیزات بسیار کوچک را در قسمت داخلی سطل‌ها قرار دهند و طول عمری بیش از ۱۰ سال برای آن‌ها پیش‌بینی کرده‌اند. سطل‌های هوشمند جدید نه تنها پر شدن خود را به متصدیان خبر می‌دهند، بلکه با دادن علائمی، این افراد را نیز از تمام شدن باطری سنسورهای خود آگاه می‌کنند.

سازندگان سطل‌های زباله هوشمند والنسیا عملکرد این مخزن‌ها را به طور کامل برای مقامات ارشد شرح داده‌اند و گفته‌اند که خالی‌کردن سطل‌های مخصوص بازیافت شیشه در دو مرحله انجام می‌شود. در یک مرحله، هر ۶ هفته یک بار تمام سطل‌ها پر باشند یا نباشند به طور کامل خالی می‌شوند و در مرحله بعدی هر سه هفته یک بار سطل‌هایی که سریع‌تر از بقیه پر می‌شود تخلیه خواهد شد. علاوه بر این سنسورهای نصب شده در داخل سطل‌ها مشخص می‌کند که محتوای هر سطل در کدام دسته از مواد بازیافتی قرار دارد و چه خودرویی باید آن را حمل کند. مخزن‌های حاوی مواد بسته‌بندی نیز هر دو روز یک بار به طور کامل تخلیه خواهد شد.

کد خبر 440893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.