۳۹ متخلف شکار و صید در اصفهان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان از دستگیری ۳۹ متخلف شکار و صید در مناطق حفاظت شده این استان در ماه مرداد خبر داد.

مرتضی جمشیدیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از این متخلفان ۱۶ قبضه سلاح مجاز، سه قبضه سلاح غیرمجاز، یک قبضه سلاح جنگی و ۱۸۵ مورد انواع ادوات شکار و صید چون بسته ساچمه، دوربین چشمی، چاقو کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در ماه مرداد صید آبزیان گزارش نشد، افزود: در این مدت با ۱۲ مورد تخلف شکار غیرمجاز پرندگان که شامل پنج قطعه کبک، چهار کبوتر، دو سار و یک باقرقره بود برخورد قانونی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان شمار تخلف شکار و صید را در یک ماه گذشته ۲۴ مورد اعلام کرد و گفت: تخلف شکار غیرمجاز پستانداران در این مدت ۱۱ مورد بود که شامل ۶ رأس آهوی نر، سه رأس آهوی ماده، یک رأس کَل و یک رأس بز وحشی است.

جمشیدیان با بیان اینکه محیط بانان از ۹ مورد اقدام به شکار متخلفان در مناطق حفاظت شده جلوگیری کردند، اضافه کرد: سه بهله دلیجه زنده از متخلفان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایمنا، استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد به تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.

کد خبر 440851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.