عابدی: دولت عملکرد بسیار رضایت بخشی داشته است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با توجه به وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا و سیاه‌نمایی مخالفان دولت و شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، عملکرد بسیار رضایت بخشی داشته است.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد عملکرد چهارساله دولت اظهار کرد: دولت با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و سیاه نمایی مخالفان دولت و شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، عملکرد بسیار رضایت بخشی داشته است؛ اگرچه مانند همه دولت‌ها فراز و نشیب‌هایی زیادی را پشت سر گذاشته و نقاط ضعف و قوتی بسیاری دارد.

وی افزود: در بحث دشمنی‌های آمریکا و تلاش برای بهره‌مندی منفعت‌طلبانه ابزاری از سازمان ملل، شورای امنیت و همکاری کشورهای اروپایی، در تصویب هر نوع قطعنامه بر علیه ایران از جمله ممنوعیت خرید اسلحه و فعال سازی مکانیسم ماشه با شکست مواجه شد و هیچ کشوری با آن همراهی نکرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دستاوردی قابل تقدیر برای دولت و از مزایای برجامی است، گفت: امروز همان افرادی که در مورد برجام سیاه نمایی می‌کردند با سکوت از کنار دستاوردهای این مهم که با هدایت مناسب مقام معظم رهبری، تلاش‌های سازنده دیپلماسی ظریف و حمایت روحانی در شرایط ویژه شکل گرفت، رد می‌شوند. درست هنگامی که اکثر اقتصاددانان خارجی، منتظر زمین خوردن ایران بر اثر تحریم‌های شدید آمریکا بودند دولت توانست بخوبی شرایط را مدیریت کند.

عابدی اضافه کرد: افزایش تورم از جمله پیامدهای تحریم است. اگر این تحریم‌ها برای هر کشور دیگری اتفاق می‌افتد، بدون شک باعث ایجاد قحطی در آنجا می‌شد، اما ایران با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی از تولید داخلی، حضور نیروهای متعهد، کنترل واردات و صادرات توانست کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را تأمین کند.

وی ادامه داد: دولت در شرایطی که بودجه عمرانی تقریباً نزدیک به صفر است، افتتاحیه‌های بیشماری دارد. افتتاح پروژه‌های راه‌های روستایی و اتوبان‌های بین استانی از جمله آن‌هاست که با هدایت دولت و حمایت بخش خصوصی انجام می‌شود.

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: اقدامات دولت در حوزه بورس، نقدینگی را به سمت تولیدات داخلی هدایت کرد؛ خوشبختانه با استفاده از بورس، هم مردم از مزایای سرمایه گذاری در بخش تولید بهره مند شدند و هم تولیدات داخلی افزایش یافت همچنین باعث رفع مشکلاتی مانند آمار بیکاری و مشکلات مصرف کنندگان شد اما هنوز برخی با توسعه بورس مخالف هستند و برای دلسرد کردن مردم برنامه دارند.

عابدی تصریح کرد: شفافیت دولت در بیان عملکردهای اقتصادی دولت جای تقدیر دارد. تشویق سازمان‌ها و ادارات دولتی و عمومی به استفاده از فضای مجازی جهت صرفه‌جویی در وقت برای صدور مجوزها و سرعت بخشیدن به عملکرد اقتصادی بخش خصوصی روش خوبی است که هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید و جلوگیری از توسعه صندوق‌ها تحت عناوین مختلف که با جذب سرمایه‌های مردم و شرکت‌ها در تخریب اقتصاد کشور بسیار نقش داشت را اصلاح کرد.

کد خبر 440845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.