ساخت و ساز بی‌رویه در کنار تاغ‌زارها عامل تشدید بیماری سالک است

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: ساخت‌وسازهای بی‌رویه به سمت تاغ‌زارهای استان اصفهان در حال پیشروی است و هیچ نظارت و ضابطه‌ای بر آن‌ها با وجود هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی نسبت به شیوع بیماری سالک بین ساکنان این مناطق وجود ندارد و این امر باعث ایجاد بیماری سالک بین آن‌ها بوده است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ساخت و سازهای بی‌رویه در کنار تاغ‌زارها عاملی تهدید کننده در تشدید بیماری سالک در استان اصفهان است، اظهار کرد: شیوع بیماری سالک از شهریور ماه تا اواخر پاییز در استان اصفهان گزارش می‌شود و با توجه به شیوع بیماری کرونا، مبارزه با مخزن، ناقل و اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخشی در زمینه کنترل بیماری سالک در استان اصفهان توسط دانشگاه علوم پزشکی با جدیت دنبال شده و خواهد شد.

وی افزود: مقابله با شیوع سالک در استان باید جدی گرفته شده و با بهره‌گیری از تمام روش‌های موجود برای مبارزه با مخزن و ناقل بیماری سالک در استان اصفهان اقدام کرده‌ایم.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به نبود امکان برگزاری کلاس‌های حضوری برای ساکنان مناطق سالک خیز استان اصفهان، در شرایط بحرانی کرونا، تاکید کرد: برای آگاهی رسانی به افراد مناطق سالک‌خیز استان از روش‌هایی مانند تماس تلفنی و ارسال پیامک بهره گرفته‌ایم و نسبت به افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در زمینه بیماری سالک به مردم ساکن مناطق سالک خیز استان بی‌تفاوت نخواهیم بود.

وی با توضیح اینکه در استان اصفهان سالانه بین هزار تا سه هزار نفر درگیر بیماری سالک می‌شوند و این در حالی است که در سال‌های گذشته حدود پنج الی شش هزار نفر درگیر این بیماری شده‌اند، تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده مؤثر بودن اقداماتی است که در زمینه کنترل بیماری سالک در مناطق سالک‌خیز استان شده است.

فدایی تصریح کرد: تاغ‌زارهای کاشته شده در نواحی شرق اصفهان جهت مبارزه با کانون‌های گردوغبار و بیابان زدایی است و گیاه تاغ به عنوان منبع تجمع موش و مخزن بیماری سالک محسوب می‌شود و از این نظر دردسرساز است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت‌وسازهای بی‌رویه به سمت تاغ‌زارهای استان اصفهان در حال پیشروی است، اظهار کرد: هیچ نظارت و ضابطه‌ای بر این ساخت و سازها با وجود هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی نسبت به شیوع بیماری سالک برای ساکنان این مناطق وجود ندارد، باید با دقت لازم و کافی به مسائل مربوط به مناطق سالک‌خیز استان بپردازیم.

کد خبر 440793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.