خروجی سد زاینده رود کاهش یافت/ ذخیره سد به ۳۲۶ میلیون مترمکعب رسید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از کاهش خروجی سد زاینده رود خبر داد و ابراز امیدواری کرد با صرفه جویی در مصارف به ویژه در بخش کشاورزی تا پایان شهریور آب برای کشت تابستانه توزیع شود.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خروجی سد زاینده رود از ابتدای شهریور ماه طبق توافق با کشاورزان در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، کاهش یافت.

وی افزود: هم اکنون ذخیره سد زاینده رود ۳۲۶ میلیون مترمکعب، حجم ورودی به سد ۱۵ مترمکعب و خروجی از آن ۷۳.۷ متر مکعب بر ثانیه است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار امیدواری کرد: با کاهش خروجی سد زاینده رود برای کشاورزی، تا پایان دوره آبیاری (پایان شهریور) آب مورد نیاز کشت تابستانه نیز تأمین شود.

وی با بیان اینکه وضعیت سد زاینده رود هر هفته پایش می‌شود و جلسات با کشاورزان پیوسته در حال پیگیری است، گفت: کشاورزان نیز در مصارف خود صرفه‌جویی کردند و انتظار داریم در هفته‌های آینده که هوا خنک‌تر می‌شود در همه مصارف از جمله شرب و بهداشت و صنعت صرفه‌جویی بیشتری داشته باشیم تا نگرانی برای تأمین آب آشامیدنی مردم اصفهان ایجاد نشود.

ساسانی با تاکید بر اینکه خط قرمز وزارت نیرو آب شرب است، گفت: تمام تلاش و پایش های هفتگی ما بر اساس خط قرمز شرب (ذخیره ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سد زاینده رود) است با وجود اینکه کاهش خروجی سد از ابتدای شهریور خیلی زیاد نبوده است اما کمک می‌کند که دیرتر به خط قرمز برسیم.

به گزارش ایمنا، سد زاینده رود به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب شرب، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران، سال ۱۳۴۹ با ظرفیت ۱.۴ میلیارد مترمکعب بهره برداری شد؛ این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 440516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.