آغاز دوباره کنترل مرزها در فنلاند برای مقابله با کرونا

سرعت گرفتن شیوع بیماری کووید -۱۹ در کشورهای اروپایی، دولت فنلاند را به آغاز دوباره کنترل مرزی برای ورود مسافران از هشت کشور دنیا سوق داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با آغاز فصل تابستان و اوج گرفتن گسترش ویروس کرونا در سراسر کشورهای اروپایی، مقامات رسمی فنلاند تصمیم گرفتند اقداماتی جدید در پیش گیرند تا از وقوع موج بعدی شیوع بیماری کووید -۱۹ در کشور و اعمال دوباره قرنطینه‌های ملی بر مردم جلوگیری کنند. در این راستا، وزرای این کشور به دنبال برگزاری جلسات پی در پی تصمیم گرفتند ضمن حفظ منافع فنلاند، اقداماتی را در پیش گیرند تا کشور و مردم را از وقوع بحرانی جدید مصون دارند. این افراد متعهد شده‌اند که اگر تا دو هفته آینده آمار ابتلا به ویروس کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به کمتر از هشت مبتلا برسد، یک بار دیگر محدودیت‌های جدید را کاهش خواهند داد.

با توجه به اینکه سرعت گسترش ویروس کرونا در کشورهای منطقه شنژن نظیر یونان، مالت، آلمان، نروژ و دانمارک و کشورهای خارج از منطقه شنژن مانند ایرلند، سن مارینو و ژاپن در حال افزایش است، دولت فنلاند تصمیم گرفته است ورود مسافران از این منطقه را تحت کنترل درآورد. علاوه بر این بخش‌هایی از خود کشور فنلاند نیز که با کشورهایی نظیر سوئد و نروژ هم مرز هستند محدودیت‌های خاصی را متحمل خواهند شد. البته در اعمال محدودیت‌های فوق و ممنوعیت تردد مسافران بین دو مرز، افرادی که برای کار و امور ضروری چاره‌ای جز رفت و آمد بین مرزها ندارند، نادیده گرفته می‌شوند اما تردد آن‌ها نیز مشروط بر رعایت قوانین خاصی نظیر ارائه برگ سلامت خواهد بود.

هدف دولت فنلاند از اعمال شرایط متفاوت برای نقاط مختلف کشور، پیشگیری از رکود بیشتر اقتصاد است؛ به این صورت که به افرادی که برای تجارت مجبور به رفت و آمد بین کشورها هستند با شرایط خاصی، اجازه تردد می‌دهد. از سوی دیگر برای بخش‌های شمالی کشور مقرراتی متفاوت با سایر قسمت‌های کشور اعمال کرده است تا تجارت در این بخش‌ها به طور منفی تحت تأثیر محدودیت‌ها قرار نگیرد.

کد خبر 440503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.