نوسازی بیش از ۶۸ هزار تاکسی فرسوده از اسفند ۹۴

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری از اسفند ۹۴ با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان برنامه و بودجه و شهرداری ها گفت: در اجرای این طرح تا کنون ۶۸ هزار و ۳۵۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مرتضی ضامنی با بیان این خبر اظهار کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری به طور مستمر پیگیر نوسازی سایر تاکسی‌های فرسوده در همکاری با سایر دستگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به موضوع ساماندهی سرویس مدارس گفت: تمامی فعالیت‌های مرتبط با سرویس مدارس از طریق سامانه سپند (پایش حمل و نقل دانش آموزی) در حال انجام است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: برای سال تحصیلی آینده تاکنون ۶۵ هزار راننده در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و امور اجرایی این بخش از سوی دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری است.

وی با اشاره به ساماندهی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: ساماندهی این امر در شهرهای مختلف بر بستر سامانه اطلاعات سفر (سماس) در حال اجرا است.

ضامنی افزود: ناوگان فعال در این بخش با ثبت پیمایش در این سامانه متناسب با پیمایش انجام داده از سهمیه یارانه‌ای سوخت بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به راننده‌های ناوگان تاکسیرانی شهری که در ماه‌های اخیر بر اثر ابتلاء به کووید -۱۹ جان خود را از دست داده اند، گفت: به منظور جبران خسارات مالی ناشی از شیوع کرونا تاکنون ۱۶ هزار فقره تسهیلات دو میلیون تومانی به راننده‌های تاکسی آسیب دیده از کرونا پرداخت شده و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

کد خبر 440395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.