کیهانی: نمی‌توان همه مشکلات فعلی را بر گردن دولت انداخت

یک فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، انصاف نیست که دلیل همه مشکلات فعلی را بر گردن دولت بیندازیم.

محمد کیهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد عملکرد چهارساله دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: عملکرد دولت را باید در دو بازه زمانی قبل از دوران ترامپ و بعد از آن بررسی کرد و اگر بخواهیم عملکرد آن را در دوران فعلی بررسی کنیم، باید بدانیم که طبق گفته کارشناسان ۹۵ درصد درآمد نفتی پیش‌بینی شده دولت محقق نشده و در شرایط بسیار سختی کشور را اداره می‌کند.

وی افزود: دولت فعلی در کنار مجلسی قرار گرفته که زاویه فکری زیادی با آن دارد. این مجلس مطالباتی از دولتمردان دارد که دولتی تازه نفس و بدون شرایط تحریم هم به سختی می‌تواند آن‌ها را برآورده کند چه برسد به دولتی که در روزهای آخر عمر خود بوده و پشتوانه مردمی‌اش را هم از دست داده است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به مشکلات دولت در زمینه سیاست خارجی، گفت: این دولت پشتوانه عظیم سیاست خارجی خود در خاورمیانه، یعنی قاسم سلیمانی را دیگر در کنار خود ندارد. شهید سلیمانی می‌توانست در این زمینه بسیاری از معادلات سیاسی دولت را تنظیم کند.

کیهانی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در زمینه سیاست بین‌الملل با شخصی مانند ترامپ روبرو است که اصلاً به سیاست‌های خارجی چند سال اخیر آمریکا اعتقادی ندارد.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی دولت در مقایسه با شرایط چهار سال ابتدایی آن قابل قیاس نیست، گفت: در دور اول مردم امید زیادی به رابطه با دنیا و باز شدن درهای جهان روی ایران داشتند که البته در اواسط دولت روحانی و اواخر دولت اوباما تا حدودی این اتفاق افتاد و مردم اثرات دیپلماسی صلح طلبانه دولت را مشاهده کردند، اما تمامی تصمیمات سیاست خارجه کشور تحت تأثیر اعمال خودخواهانه ترامپ قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: شاید نقدهای بسیاری بر دولت وارد باشد، اما باید بپذیریم که در این چهار سال قیمت نفت که اقتصاد ما وابستگی بسیاری به درآمد آن دارد شدیداً کاهش پیدا کرد.

کیهانی تصریح کرد: من قصد حمایت بی چون و چرا از دولت را نداشته و نقدهای بسیار جدی به ترکیب کابینه روحانی دارم، اما اگر منصفانه قضاوت کنیم، نمی‌توان دلیل همه مشکلات فعلی را بر گردن دولت بیندازیم.

کد خبر 440339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.