قیمت خودروهای سنگین با افزایش تولید شکسته می‌شود

سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت ناوگان سنگین درحال حاضر در کشور بالا و نرخ‌ها کاذب است، گفت: با انجام چندین قرارداد و افزایش تولید، قیمت خودروهای سنگین شکسته می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، جعفر سرقینی در مراسم انعقاد قرارداد نوسازی کامیون‌های فرسوده که عصر امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: امضای قرارداد نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالای برون شهری، فرصت مناسبی برای شروع همکاری مشترک وزارت صمت و وزارت راه در این حوزه است.

وی افزود: طبق آمار موجود در چهار ماه نخست سال ۹۹، تولیدات خودروهای سنگین بیش از ۳۰ درصد و خودروهای سواری حدود ۲۱ درصد رشد داشته است.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: در سنوات گذشته و در کارنامه تولید خودرو سنگین توسط شرکت‌های خودروسازی کشور، آمار تولید ۳۰ هزار دستگاه به ثبت رسیده و امروز نیز مدیرعامل شرکت ایران خودرو برای تولید ۵ هزار دستگاه خودرو سنگین اعلام آمادگی کرد.

سرقینی تصریح کرد: ساخت و تحویل هزار دستگاه خودروی سنگین با توجه به توان شرکت‌های خودروسازی کشورمان عدد بزرگی نیست و به عنوان طرح پایلوت می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های بعدی باشد.

وی تاکید کرد: سازوکار موجود در همراهی بانک توسعه تعاون با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی می‌تواند به تحقق کامل این قرارداد و قراردادهای آتی منجر شود.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: با یک پیمایش منطقی از میزان مصرف سوخت خودروهای فرسوده، با جایگزینی خودروهای نوسازی از محل صرفه‌جویی سوخت می‌توان هزینه خرید این خودروها را در یک مدت معینی تأمین کرد.

سرقینی گفت: قیمت‌های موجود در بازار آزاد خودرو کاملاً کاذب و بالاست و با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم یک قیمت منطقی در بازار خودرو حاکم کنیم.

وی تاکید کرد: در قالب برنامه نوسازی ناوگان تجاری کشور اگر زمینه‌های لازم برای همکاری مشترک طرف‌های قرارداد فراهم شود، می‌توانیم گام‌های مثبتی در این راستا برداریم.

کد خبر 440313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.