اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره صیادان آزاد شده از دست دزدان دریایی

وزارت اطلاعات طی اطلاعیه ای توضیحاتی درباره درباره صیادان ازاد شده از دست دزدان دریایی ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات اعلام کرد: "سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) به فضل الهی و با توسل به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، موفق شدند ۳ تن از هموطنان عزیز بلوچ و اهل سنت استان سیستان و بلوچستان که از سال ۱۳۹۴ توسط راهزنان دریایی سومالی ربوده شده بودند را آزاد نمایند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از همکاری، مساعدت و هماهنگی‌های وزارت امور خارجه و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با استفاده به موقع از ظرفیت‌های دیپلماسی و امنیتی که نشان دهنده بلوغ اطلاعاتی در جمهوری اسلامی ایران است؛ تشکر و قدردانی می‌نماید. "

این صیادان بلوچ که از سال ۹۴ به دست دزدان دریایی در سومالی اسیر شده بودند. عبدالله نوحانی، ابراهیم بلوچ نیا و جمال‌الدین دهباری سه صیاد آزاد شده هستند و این افراد آخرین گروه از صیادان در بند دزدان دریایی سومالی هستند که آزاد شده و به کشور منتقل شده‌اند.

این سه صیاد به همراه ۱۷ نفر دیگر در دو لنج از کنارک و چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان برای صید ماهی حرکت کردند و ۲۰ فروردین ۹۴ در بند دزدان دریایی سومالی اسیر شدند.

کد خبر 440105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.