بی‌خطرسازی پسماند ۶۵۰ مرکز پزشکی در قزوین

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای قزوین گفت: زباله‌های عفونی ۶۵۰ مرکز پزشکی، درمانی و آزمایشگاهی استان به صورت روزانه پس از جمع آوری در سایت محمدآباد بی‌خطرسازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مصطفی صالحی مدیریت صحیح و مستمر در حوزه پسماند، به خصوص مواد عفونی و بیمارستانی را یک ضرورت مهم برشمرد و اظهار کرد: بدون شک با رعایت کامل مقررات زیست محیطی، به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا می‌توان نسبت به سلامت جان انسان‌ها در این حوزه اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم روزافزون زباله‌های عفونی و بیمارستانی، باید برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص به روز آوری دستگاه‌های حمل و دفع آن توسط دستگاه‌های ذیربط انجام شود و در این راه نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهرداری‌ها حائز اهمیت است.

صالحی افزود: زباله‌های عفونی مراکز پزشکی، درمانی و آزمایشگاهی استان پس از جمع‌آوری در ظروف پسماندهای ویژه، توسط خودروهای مخصوص این گونه مواد از شهرهای قزوین، تاکستان، بویین زهرا، آوج، الوند و آبیک حمل و به سایت محمدآباد انتقال داده می‌شود.

وی تصریح کرد: زباله‌های جمع آوری شده مواد عفونی استان قزوین که ماهانه به ۱۵ تن می‌رسد، توسط یک دستگاه در سایت محمدآباد بی‌خطرسازی شده و پس از تبدیل به زباله‌های عادی تحویل شهرداری داده می‌شود.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای قزوین اضافه کرد: این در حالی است که تمامی زباله‌های عفونی در بیمارستان‌های استان قزوین به روش اتوکلاو، بی‌خطرسازی شده و در نهایت به سایت محمدآباد انتقال داده می‌شوند.

صالحی یادآور شد: جمع‌آوری زباله‌های عفونی مراکز درمانی استان اعم از مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر نقاط درمانی توسط شرکت‌های بخش خصوصی جمع‌آوری و به سایت محمدآباد منتقل می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر هیچ پسماند و زباله عفونی خارج از استان به سایت محمدآباد انتقال داده نمی‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 439925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.