ورود هزار نفر از فرزندان ایتام تحت حمایت کمیته امداد به بازار بورس

با حضور رئیس کمیته امداد در استان سمنان، ضمن رونمایی از طرح «شتابا» یک هزار نفر از فرزندان ایتام تحت حمایت با سرمایه کمیته امداد وارد بازار بورس شدند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد در مراسم رونمایی از طرح " شتابا" با تشریح جزئیات اجرای طرح، اظهار کرد: این طرح با هدف درآمدزایی برای خانواده‌های مددجویان به ویژه جوانان تحصیل کرده و مستعد، به صورت پایلوت در استان سمنان رونمایی شد و هزار نفر از فرزندان ایتام تحت حمایت با سرمایه اولیه کمیته امداد وارد بازار بورس شدند.

وی اجرای طرح شتابا و ورود مددجویان به بازار بورس را یک الگوی خلاقانه توصیف کرد و افزود: این طرح می‌تواند برای همه خانواده‌های نیازمند در کل کشور اجرایی شود تا مددجویان پس از دریافت آموزش‌های لازم و اخذ کد بورسی، وارد بورس شوند.

بختیاری اجرای این طرح را در راستای توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه اشتغال‌زایی باید به سمت ایده‌های نوین و استارت آپ‌ها گام برداریم و سهم اقتصاد فناورانه را برای مددجویان کمیته امداد افزایش دهیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به وجود ۶ هزار دانش‌آموز و دانشجوی نخبه تحت حمایت امداد، خاطرنشان کرد: بازار بورس با توجه به جذابیت‌هایی که دارد می‌تواند به این عزیزان در راستای مأموریت اصلی کمیته امداد یعنی توانمندسازی کمک کند.

وی همچنین بر حمایت کمیته امداد از آموزش و ادامه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت تاکید کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت آموزش مجازی، حدود ۵۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند تأمین شده است.

استاندار سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح " شتابا" پیشنهاد استانداری سمنان به دولت بوده و مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: طرح " شتابا" به صورت پایلوت کشوری در استان سمنان و برای یک‌هزار نفر انجام شود تا گشایشی برای افراد تحت پوشش و سپس تعمیم آن به اقشار آسیب‌دیده باشد.

آشناگر با تاکید بر اینکه می‌طلبد تا متناسب با تغییرات بازار اقتصاد ایده‌های مختلف به‌کارگیری شوند، در ادامه تصریح کرد: امروز فضای ایجادشده کشور به سمت کسب‌وکارهای نو است و با توجه به اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز دارای استعداد هستند می‌بایست بخشی از توجه کمیته امداد به رونق کسب‌وکار نوین سوق داده شود.

وی افزود: باید به سمت تأمین سرمایه از بازار سرمایه پیش رفت چراکه در این بازار سرمایه فرصت‌های دیگری نظیر سهام عدالت برای عامه مردم ایجاد شد لذا ورود صنایع مختلف به بازار سرمایه تحت عنوان عرضه‌های اولیه نیز بهانه‌ای برای این منظور قلمداد می‌شود.

کد خبر 439889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.