واکنش سرپرست باشگاه ذوب آهن به ممنوعیت خرید بازیکنان و مربیان خارجی

سرپرست باشگاه ذوب آهن معتقد است قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی ابهام دارد و بهتر بود سازمان لیگ از باشگاه‌ها در این خصوص نظرسنجی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از آنکه گفته می‌شد به دلیل مشکلات فراوان سرخابی‌ها و سایر باشگاه‌ها در پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی همچنین وجود شرایط دشوار اقتصادی، جذب بازیکن و مربی خارجی برای باشگاه‌ها ممنوع می‌شود، روز گذشته روابط عمومی سازمان لیگ با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد که تمامی تیم‌ها در فصل آینده اجازه استخدام فرد خارجی را ندارند. این تصمیم کمی عجیب به نظر می‌رسید چرا که برخی باشگاه‌ها عملاً هیچ مشکلی برای قرارداد بستن با خارجی‌ها ندارند و از طرفی چند باشگاه مالک شخصی داشته و پیروی آن‌ها از این قانون دور از ذهن است.

با اعلام سازمان فدراسیون، سپاهان و ذوب آهن تنها باشگاه‌هایی هستند که تمام دستمزد بازیکنان و مربیان خود را پرداخته‌اند. حالا این دو باشگاه اصفهانی که پس از تراکتور، بیشترین کادر و بازیکن خارجی را در اردوی خود دارند با مشکل بزرگی برای تقویت تیم‌هایشان برای لیگ بیستم روبرو خواهند شد.

ذوب آهن تاکنون هیچ مشکلی با عوامل خارجیش نداشته است

در همین خصوص احمد جمشیدی، سرپرست باشگاه ذوب آهن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی، اظهار کرد: ذوب آهن و تعدادی از باشگاه بازیکنانی که می‌آوردند کاملاً حساب شده بود و هیچ مشکلی نیز تاکنون برایشان پیش نیامده است. مطالبات خارجی‌ها را پرداخت کرده‌اند و بضاعت کافی برای آن را داشته‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه قانون برای همه وضع شده، بهتر بود از تمامی باشگاه‌ها در این خصوص نظرسنجی می‌شد که آیا همه باشگاه‌ها مایل هستند این کار را انجام دهند؟ اگر مایل هستند علت آن چیست و اگر تمایل ندارند، چه دلیلی برایش دارند؟ این گونه دلایل مشخص می‌شود. در حال حاضر خودمان هم نمی‌دانیم به چه علت همه باشگاه از جذب بازیکن و مربی خارجی منع شده‌اند!

سرپرست باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه خود باشگاه‌ها باید جذب بازیکنان خارجی‌شان را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: تابع قانون هستیم با این حال این موضوع ممکن است برای برخی باشگاه‌ها مشکل ساز شود. لزوم بهره‌گیری از بازیکنان ایرانی درست است، اما بعضی پست‌ها نیاز به تقویت دارد که از بازیکن خارجی استفاده شده و نتیجه آن را نیز گرفته‌ایم. البته برخی از این بازیکنان خارجی خوب نبوده ولی بیشترشان خوب هستند و این را خود باشگاه‌ها باید مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: اینکه این ممنوعیت برای همه باشگاه‌ها وضع شده برایمان کمی ابهام دارد که دلیل آن چیست؟ اگر بحث جدی‌تر در خصوص جذب مربیان خارجی انجام می‌شد به نظر بهتر بود اما فکر نمی‌کنم برای جذب بازیکنان خارجی مشکل آنچنانی وجود داشته باشد.

جمشیدی با بیان اینکه با بخشی از این قانون موافق است، تصریح کرد: قبول داریم که اگر قرار است بازیکن خارجی جذب شود، این کار کمی با منطق و کارشناسی بیشتر انجام پذیرد. واحدهای حقوقی باشگاه‌ها باید حواسشان باشد که مشکلی بر اثر قرارداد پیش نیاید که ذوب آهن همواره به آن عمل کرده است.

نمی‌توانیم بگوییم صنعتی هستیم و شکل مجزایی از قانون برایمان اجرا شود

سرپرست باشگاه ذوب آهن در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون و سازمان لیگ می‌توانند ذوب آهن را که باشگاهی صنعتی است را از جذب بازیکن خارجی منع کنند یا خیر، گفت: زیر نظر فدراسیون هستیم اگر قانونی باشد برای همه است. اینکه بگوییم باشگاه صنعتی است و شکل مجزایی از قانون برای خودمان و آن‌ها نیز برای خودشان داشته باشند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. باید ببینیم دلیل‌شان برای اعمال این قانون تنها مالی است یا علت دیگری نیز برای آن وجود دارد تا بتوانیم برای فصل آینده برنامه‌ریزی کنیم.

جمشیدی همچنین تایید کرد که از میان خارجی‌های ذوب آهن، تنها مهدی خلیل برای فصل آینده قراردارد دارد و مابقی خارجی های ذوب آهن با پایان لیگ چنانچه این باشگاه نتواند با آن‌ها تمدید کند، جدا می‌شوند.

کد خبر 439884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.