مونیخ ۳ _ لیون صفر/ غول‌کُش فرانسوی حریف هیولای مونیخی نشد

تیم فوتبال لیون فرانسه که به غول کُش معروف است با شکست مقابل غول های مونیخی موفق به صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا نشدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیشب _ چهارشنبه ۲۹ مرداد- در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا که به میزبانی ورزشگاه خوزه آلوالاده پرتغال برگزار می‌شد، تیم فوتبال بایرن مونیخ به مصاف لیون رفت. دیداری که قضاوت آن بر عهده مئتو لاهوز اسپانیایی بود.

شاگردان جسور رودی گارسیا در تیم لیون، مرحله پیش با عبور از پسران پپ در منچستر سیتی به مرحله نیمه نهایی رسیدند و بایرنی ها هم با له کردن بارسا در یک بازی عجیب که نتیجه آن ۸ بر ۲ به نفع تیم مونیخی بود، پا به این مرحله گذاشتند.

بازی آغاز شد و نماینده کم آوازه فرانسوی فراتر از حد تصور ظاهر شد، آنها که برای رسیدن به این نقطه از لیگ قهرمانان اروپا، تیم های بزرگی را زمین گیر کرده و به غول‌کُش معروفند، حسابی قدرت اول فوتبال آلمان را غافلگیر کرد.

شاید همه کارشناسان با توجه به صلابت شاگردان فلیک و خرد شدن تیم بزرگی مثل بارسا به دست آنها، بایرن را شانس اول برد مقابل لیون می‌دانستند، البته این موضوع طبیعی بود.

از دقیقه یک تا دقیقه هفده، لیونی ها بازی خودشان را به بایرن دیکته کردند. آنها توسط ممفیس دیپای تک به تک فرصت‌های عالی را از دست دادند و گل نکردند، یک موقعیت هم توسط مکسول کرنه به تیرک دروازه نویر زدند و به حملات خود ادامه دادند، اما توفیقی بدست نیاوردند.

بر خلاف روند بازی این سرژ گنابری بود که با یک حرکت در عرض از سمت راست خط دفاعی تیم خود، گل اول را برای تیم فوتبال بایرن مونیخ به ثمر رساند. شاگردان رودی گارسیا در شوک فرو رفتند و در تلاش برای برگرداندن نتیجه بودند.

اما داستان به شکل دیگری رقم خورد، سرژ گنابری در دقیقه ۳۳ روی پاس لواندوفسکی گل دوم را زد و با دبل خود (زدن دو گل) امیدهای لیون برای صعود به فینال و شکل دادن یک فینال تمام فرانسوی با پاریسن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا کمرنگ تر شد.

در ادامه این بازی اتفاق خاصی رخ نداد اما درست در اواخر آن، روبرت لواندوفسکی گل سوم و تیر خلاص را زد و لیون غول‌کش حریف غولی به نام بایرن مونیخ نشد، این تیم شکست سنگینی خورد و نتوانست به هدف و رویای بزرگ خود که فینال UCL بود، برسد. بازی به پایان رسید و تیم رودی گارسیا، همانند آتالانتای گاسپرینی و لاپیزیش دوست داشتنی ناگلزمن، با تحسین بزرگان و با سری بالا از نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت.

شاید همه منتظر یک فینال تمام فرانسوی بین پاریس و لیون در بالاترین سطح و تورنمنت فوتبال اروپا بودند اما زور و تجربه شاگردان فلیک بر فرانسوی ها چربید. نمایش‌های فوق العاده لیون و صعود پاریسی ها به فینال برای اولین بار در تاریخ ۵۰ ساله باشگاه خود، نشان از این می‌دهد که فوتبال فرانسه بر خلاف تصور، می‌تواند پا به پای سایر لیگ های معتبر اروپایی رقابت کند و باید جایگاه محفوظی داشته باشد.

در آن سمت هم می‌توان موفقیت هانسی فلیک و بایرن در لیگ داخلی که قهرمان شدند و لیگ قهرمانان اروپا که فینالیست شده اند را به نمایش فوق العاده‌ی ستارگان بزرگ این تیم ربط دهیم. جایی که مثلث مولر، لوا، گنابری در تمام بازی های این فصل در کل رقابت ها ۹۱ گل زده اند.

این درحالی است که تیم آلمانی این فصل در کل لیگ قهرمانان ۴۲ گل زده و تا دستیابی بهترین رکود این جام که در اختیار بارسای ۱۹۹۹ است، ۳ گل فاصله دارد. البته آنها در فینال شانس شکستن این رکورد را دارند هرچند بسیار سخت است. ضمن اینکه لواندوفسکی مهاجم بایرن با ۱۵ گل زده تا قبل از فینال، آقای گل فصل فعلی لیگ قهرمانان اروپا است.

بد نیست به این نکته هم اشاره شود که سرژ گنابری که تاثیر بسزایی در موفقیت مونیخی ها در این فصل UCL داشته است، به دومین بازیکن پس از مولر تبدیل شده که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دبل می‌کند. مولر این مهم را فصل ۲۰۱۲ مقابل آبی اناری های کاتالونیا انجام داده بود.

گنابری همچنین به چهارمین بازیکن فصل کنونی  این رقابت ها تبدیل شده که روی حداقل ۱۰ گل تاثیر مستقیم داشته است. بالاتر از گنابری، لواندوفسکی روی ۱۹، هالند روی ۱۱ و امباپه روی ۱۰ گل تاثیر مستقیم داشته‌اند.

حالا در فینال این جام که شگفتی کم نداشت، دو تیم پر ستاره و آماده باید به مصاف هم بروند، در یک سمت پاری سن ژرمن متمول و در سمت دیگر بایرن مونیخ منسجم و مدعی و این می‌تواند فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا را جذاب کند و پایان خوبی بر بدون شک عجیب ترین و طولانی ترین فصل فوتبالی دنیا باشد.

هر تیمی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود سه گانه خود اعم قهرمانی های داخلی مثل لیگ و حذفی، و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تکمیل می‌کند.

بایرن اولین تیم تاریخ UCL است که با 10 برد از 10 بازی در این رقابت ها، موفق به فینالیست شدن می‌شود.

فینال لیگ قهرمانان اروپا _یکشنبه ۲ شهریور _ از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه در استادیوم دالوژ کشور پرتغال بین پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ برگزار خواهد شد.

کد خبر 439879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.