آمریکا یک فرد و ۲ شرکت را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه دو شرکت و یک فرد را به بهانه حمایت از شرکت هواپیمایی ماهان تحریم کرد.

به گزارش ایمنا، این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، شرکت‌های Delta Parts Supply FZC و Parthia Cargo مستقر در امارات متحده عربی را به دلیل حمایت از ماهان‌ایر تحریم می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی همچنین «امین مهدوی» یک تبعه ایرانی مستقر در امارات متحده عربی را نیز که مالک یا کنترل‌کننده Parthia Cargo است، تحریم می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود: این شرکت‌ها قطعات کلیدی یا خدمات لجستیکی در اختیار ماهان‌ایر قرار داده‌اند.

آمریکا پس از خروج از برجام تحریم‌ها را علیه ایران باز گرداند و تحریم‌های دیگری را نیز به این فهرست افزود. این کشور هفته گذشته تلاش کرد تا تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را در شورای امنیت تمدید کند که این تلاش با شکست مواجه شد.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ که متعاقب برجام به تصویب شورای امنیت رسید، ممنوعیت تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال در ۲۷ مهرماه امسال به پایان می‌رسد. از این رو، آمریکایی‌ها ابتدا قطعنامه بسیار سختگیرانه‌ای متشکل از ۱۵ بند مقدماتی و ۳۵ بند عملیاتی ارائه دادند تا این تحریم‌ها را تمدید کنند.

با مشخص شدن مخالفت جدی کشورها با این قطعنامه آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه هفته گذشته قطعنامه خود را اصلاح کردند و به ۲ بند مقدماتی و ۲ بند عملیاتی محدود ساختند، با این حال اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت با این قطعنامه مخالفت کردند. به دنبال این شکست، آمریکا مدعی است که می‌تواند از مکانیسم حل اختلاف یا «اسنپ بک» استفاده کند تا تحریم‌ها را علیه ایران بازگرداند.

منبع: ایرنا

کد خبر 439855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.