تامین پایدار برق ایستگاه‌های پمپاژ چشمه لنگان فریدونشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با خرید دو دستگاه دیزل ژانراتور، برق اضطراری ایستگاه پمپاژ چشمه لنگان و ایستگاه پمپاژ شماره دو آبرسانی به فریدونشهر تامین شد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هاشم امینی با بیان اینکه با خرید دو دستگاه دیزل ژنراتور، برق اضطراری ایستگاه پمپاژ چشمه لنگان و ایستگاه پمپاژ شماره دو آبرسانی به فریدون‌شهر تأمین شد، افزود: با برداشت ۷۲ لیتر آب در ثانیه از چشمه لنگان از طریق ۲۸ کیلومتر خط انتقال و با استفاده از ۳ ایستگاه پمپاژ، آب آشامیدنی فریدون‌شهر و روستاهای مجاور آن تأمین و با برداشت بیش از ۶۰۰ لیتر در ثانیه از چشمه لنگان بخشی از آب رودخانه زاینده‌رود تأمین می‌شود.

وی تجهیز چشمه لنگان را به مولد برق اضطراری ضروری دانست و گفت: چشمه لنگان تنها منبع تأمین کننده آب شرب بیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت شهرستان فریدون‌شهر است، این در حالی‌است که این شهرستان واقع در زاگرس مرکزی، دارای آب و هوایی سرد و برفی است، به‌طوری‌که حداقل ۸ ماه در سال شاهد بارش باران و برف هستیم و کوهستانی بودن این منطقه رفع هرگونه حادثه را در زمان بارش سنگین برف، بسیار دشوار می‌کند و بر این اساس تأمین پایدار برق چشمه لنگان بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان به قطع شدن برق تأسیسات چشمه لنگان در سال ۹۰ اشاره کرد و افزود: در سال ۹۰ به دنبال بارش شدید برف، برق تأسیسات چشمه لنگان و به دنبال آن، آب شرب فریدون‌شهر به مدت یک هفته قطع شد که این امر مشکلاتی برای مردم و مراکز درمانی و خدماتی ایجاد کرد.

امینی شبکه توزیع آب فریدون‌شهر و برف انبار را ۱۲۰ کیلومتر اعلام کرد و اظهار کرد: ۲۹۶ کیلومتر طول خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاها در این شهرستان است و برای کاهش هدر رفت ۲۳ درصدی آب در این منطقه، نیاز به اصلاح شبکه فرسوده آب است.

به گزارش ایمنا، چشمه لنگان به عنوان یکی از منابع تأمین کننده زاینده‌رود، چشمه‌ای دائمی و پر آب، در ۱۷ کیلومتری جنوب غربی فریدون‌شهر در غرب استان اصفهان است که آب آن توسط تونل به دره‌ای در ورودی شهر فریدون‌شهر هدایت شده و مسیری حدوداً ۴۰ کیلومتری را تا الحاق به زاینده رود می‌پیماید.

کد خبر 439821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.