لزوم اصلاح ساختار آموزشی در رشته فرش

رئیس مرکز ملی فرش ایران بر اصلاح ساختار آموزشی در هنرستان های کار و دانش رشته فرش در بخش دانشی و مهارتی بر اساس نیازهای بخش خصوصی و واحد های تولیدی و تجاری تأکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، جلسه ویدئو کنفرانس با موضوع " دانش آموزان کاردانش رشته فرش دستباف" با موضوع، هدایت تحصیلی دانش آموزان برای جذب حداکثری در رشته فرش دستباف با توجه به کاهش هنرجویان کار و دانش رشته فرش دستباف، فرهنگ سازی و ترویج استارت‌آپ ها و شتاب دهنده‌ها برای هنرجویان و هنرآموزان رشته فرش دستباف برگزار شد.

در این جلسه رئیس مرکز ملی فرش ایران، گفت: هدایت تحصیلی هنرجویان آموزش و پرورش رشته فرش دستباف کار و دانش، ایجاد انگیزه و ترغیب دانش آموزان به حضور در رشته فرش دستباف در جهت افزایش آمار دانش آموزان با محوریت نظام آموزشی کشور و آموزش هنرآموزان از اهداف این جلسه است.

فرحناز رافع، اصلاح ساختار آموزشی در هنرستان‌های کاردانش رشته فرش در بخش دانشی و مهارتی بر اساس نیازهای بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و تجاری در جذب و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان هنرستانی رشته فرش در بازارهای کسب و کار را حائز اهمیت دانست.

وی ضمن تاکید بر استمرار و توسعه همکاری‌ها، گفت: هنرآموزان با دانش استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها، بازاریابی و فروش و تجارت فرش در کلاس‌های دوازدهم برای فروش و تولید فرش دستباف آشنا شوند.

لازم به ذکر است که این جلسه با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران، مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، رؤسای ادارات فرش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور و رؤسای ادارات سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد.

کد خبر 439812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.