آزمایشگاه کرونا در فرودگاه‌های یونان برای رونق گردشگری!

مقامات رسمی سالونیک کلانشهری در یونان، مرکزی برای انجام آزمایش کرونا از مسافران در فرودگاه اصلی شهر ایجاد کرده‌اند که قرار است در بیست و یکم ماه آگوست سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هدف مقامات رسمی سالونیک از احداث یک آزمایشگاه مخصوص تست کرونا در فرودگاه اصلی شهر ایجاد ایمنی کافی برای مسافران است و کارکنان آن به زودی فعالیت خود را در آن آغاز خواهند کرد. در این آزمایشگاه افرادی که به برگه سلامت برای ورود به کشورهای دیگر نیاز دارند مورد آزمایش قرار می‌گیرند و جواب آزمایش در همان روز به آن‌ها تحویل داده می‌شود. سایر مسافران مشکوک به بیماری کووید -۱۹ نیز موظف به انجام تست قبل از پرواز هستند و در صورت مثبت بودن نتیجه از مسافرت آن‌ها جلوگیری شده و به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

این روزها بسیاری از شهرهای اروپایی اقداماتی مشابه با احداث آزمایشگاه سالونیک انجام داده‌اند تا مسافران خود را از ایمنی سفر مطمئن سازند. علاوه بر این در بعضی از فرودگاه‌ها نظیر فرودگاه آتن پایتخت یونان، علاوه بر آزمایشگاه تیمی از پرسنل درمانی در فرودگاه حاضر هستند تا وضعیت مسافران را قبل از پرواز چک کنند. چنین اقداماتی بر رونق گردشگری تأثیر بسزایی خواهد داشت چرا که مسافران با اطمینان از ایمنی کافی سفر خود را آغاز می‌کنند و شهر میزبان نیز با اطمینان خاطر پذیرای مهمانان خارجی می‌شوند.

احداث آزمایشگاه و بکارگیری کادر درمان در فرودگاه‌ها برای کشورهای توریست‌پذیری نظیر یونان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که ترس از انتقال ویروس در حین پرواز مانع از سفر بسیاری از گردشگران در سراسر دنیا شده است. برای همین مقامات رسمی در اکثر شهرهای یونان اینگونه خدمات را در فرودگاه‌های خود بکار گرفته‌اند تا رکود اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا در صنعت گردشگری را به خصوص در تعطیلات تابستانی تا حد زیادی جبران کنند.

آزمایشگاه فرودگاه سالونیک به ازای انجام آزمایش مبلغ ۷۰ یورو از مسافران دریافت می‌کند و پس از شش ساعت نتیجه را تحویل می‌دهد.

کد خبر 439800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.