۳۸۰۰ متقاضی در نوبت فرزندخواندگی هستند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان حدود سه هزار و ۸۰۰ زوج با درخواست‌هایی از حدود هفت یا هشت سال قبل در نوبت گرفتن فرزند خوانده هستند.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در استان اصفهان حدود سه هزار و ۸۰۰ زوج با درخواست‌هایی از حدود هفت یا هشت سال قبل در نوبت گرفتن فرزند خوانده هستند.

وی با بیان اینکه افراد متقاضی که دارای فرزند هستند در اولویت نیستند، افزود: حدود ۲۰۰ زوج دارای فرزند و ۲۰۰ خانم مجرد متقاضی فرزندخواندگی در نوبت هستند که این افراد در اولویت گرفتن فرزند نیستند و برای بهزیستی اولویت با زوج‌هایی است که هیچ فرزندی ندارند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر افراد متقاضی در بازه سنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال که حدود دو هزار و ۷۰۰ زوج هستند در اولویت گرفتن فرزند قرار دارند.

وی در خصوص تعداد فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست مراکز بهزیستی گفت: طبق آمار کلی در سال ۱۳۸ کودک بد سرپرست یا بی‌سرپرست به مراکز بهزیستی وارد می‌شوند که همه آنها قابلیت واگذاری به عنوان فرزندخوانده را ندارند چرا که دسته‌ای از آنها دارای سرپرست هستند اما ممکن است شرایط ناکارآمدی آنها اجازه سرپرستی در این در قالب فرزندخواندگی را نداشته باشند.

ناجی با اشاره به اینکه این کودکان به شکل موقت با عنوان طرح "امین موقت" به خانواده‌ها واگذار می‌شوند، تصریح کرد: بعضی از زوج‌ها از این طرح استقبال می‌کنند و از فرزند مورد نظر به شکل مهمان نگهداری می‌کنند تا وضعیت خانواده واقعی آنها سروسامان یابد.

وی در خصوص شرایط دریافت فرزندخوانده اظهار کرد: حداقل یکی از والدین باید ۳۰ سال سن داشته باشد، پنج سال از ازدواجشان گذشته باشد، مهجوریت، اعتیاد یا مشکلات و مسائل روانپزشکی نداشته باشند، همچنین امکان مالی و وسع اقتصادی متوسط و مناسبی داشته باشند و در کل از نظر پایگاه اقتصادی اجتماعی مورد تأیید باشند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان، در توصیه به خانواده‌های در نوبت فرزندخواندگی، خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم کودکان در سنین بالاتر تا ۱۲ سالگی را هم به عنوان فرزندخوانده پذیرش کنند و بعد از آن سن هم با رضایت نوجوان می‌توان این کار را کرد، همچنین خانواده‌ها تنها بچه‌های سالم را برای فرزندی قبول نکنند و اگر قصد خیرخواهانه دارند بچه‌های بیمار را هم پذیرش کنند در آن صورت موازنه بهتری در این حوزه برقرار می‌شود.

وی در خصوص تعداد فرزندان در شیرخوارگاه بهزیستی گفت: در حال حاضر ۲۲ فرزند داریم که حدود ۱۵ نفر آنها دچار معلولیت هستند همچنین در مورد خانواده‌های در نوبت فرزندخواندگی هم از سال ۹۱ تاکنون پشت نوبتی داریم و معمولاً آنها که سختگیرترند طول مدت انتظارشان برای گرفتن فرزند بیشتر است.

کد خبر 439744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.