اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می‌گیرند

رئیس بیمه سلامت نطنز گفت: بر اساس ارزیابی وسع، تمام اقشار آسیب پذیر جامعه تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

جواد تدبیری رئیس بیمه سلامت شهرستان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا،اظهار کرد: با توجه به تصویب آئین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع، پوشش بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع انجام می‌شود که این حق بیمه شامل سرپرستان خانوار و افراد تحت تکفل آنهاست.

وی افزود: بر اساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جامعه اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و ضوابط مربوطه انجام می‌شود.

رئیس بیمه سلامت شهرستان نطنز افزود: با توجه به سنجش وسع که توسط وزارت رفاه انجام می‌شود تمام اقشار آسیب‌پذیر جامعه تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می‌گیرند و خانواده‌های دارای درآمدهای بالا باید حق بیمه پرداخت کنند.

وی با اشاره به حذف تدریجی دفترچه بیمه گفت: تمام بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در همه صندوق‌های بیمه‌ای اعم از کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی، ایرانیان، روستاییان و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند اقدام به شماره گیری با کد دستوری #۱۶۶۶* و با ارسال کد ملی از تاریخ اعتبار دفترچه بیمه خود با خبر گردند.

وی در توصیه به خانوادهایی که فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای هستند تصریح کرد: تا قبل از بروز هر نوع بیماری یا بستری شدن در بیمارستان نسبت به ثبت نام در سامانه بیمه سلامت جهت سنجش وسع اقدام کرده تا پس از بررسی دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.

تدبیری در پایان با توجه به اینکه تمام بیمه شدگان در صندوق‌های بیمه‌ای سلامت همگانی، روستاییان و شهرهای کمتر از بیست هزار نفر جمعیت و بیمه شدگان در صندوق بیمه ایرانیان باید در لیست سنجش وسع قرار گیرند و این بیمه شدگان قبل از پیان اعتبار دفترچه بیمه با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قراداد با بیمه سلامت نسبت به تمدید دفترچه بیمه و یا ثبت نام در سامانه جهت سنجش وسع اقدام کنند.

کد خبر 439675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.